آغاز جنگ سرد میان اتحادیه اروپا و چین
14 بهمن 1401 - 17:49
شناسه : 45707
2
از زمانی که چین، این غول آسیایی بایگانی سیاست کووید صفر را اعلام کرد و در نتیجه لغو انجام آزمایش های سراسری و قرنطینه های طولانی و خسته کننده و بستن مرزهای ورودی و خروجی کشور را آغاز کرد فوری جدال بر سر مسافران چین عازم اروپا آغاز شد.
منبع : دیپلماسی ایرانی
پ
پ

چه کسی تصور می کرد که کاهش سیاست های بهداشتی چین در خصوص مدیریت کووید بتواند باعث بروز تنش های جدیدی میان اتحادیه اروپا و پکن شود؟ از زمانی که این غول آسیایی بایگانی سیاست کووید صفر را اعلام کرد و در نتیجه لغو انجام آزمایش های سراسری و قرنطینه های طولانی و خسته کننده و بستن مرزهای ورودی و خروجی کشور را آغاز کرد فوری جدال بر سر مسافران چین عازم اروپا آغاز شد.

از نظر علمی درست است که مسافران آزمایش بدهند. ایتالیا اولین کشوری بود که این موضوع را مطرح کرد و خواستار اجباری شدن آزمایش برای مسافران چینی شد. پس از چند روز بحث و جدل، سازوکار جامع اروپایی برای مقابله با بحران به شدت کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به کنترل مسافران ورودی از چین ترغیب کرد.

سپس موضوع مهم تجارت وجود دارد. کمیسیون اروپا در برنامه کاری خود برای سال ۲۰۲۳ وعده داد که اقدام به بررسی این موضوع خواهد کرد که آیا درج ابزارهای مازاد بر کنترل سرمایه گذاری های راهبردی در حال خروج، لازم خواهد بود یا خیر.  اروپا باید بر این موضوع نظارت داشته باشد که شرکت های اروپایی چگونه پول های خود را در خارج از کشور خرج می کنند. در پی آغاز جنگ اوکراین اتحادیه اروپا شروع به استدلال در خصوص نحوه تجارت نزدیک با کشورهایی مانند روسیه یا چین کرد بدون آن که امنیتش تحت الشعاع قرار بگیرد.

اروپا در حال حاضر در مرحله ابتدایی قرار داد و باید قوانین بالقوه مربوط به کنترل سرمایه های در حال خروج را تبیین کند. لازم به یادآوری است این ایده که کشورها بر نحوه خرج کردن پول در خارج از کشور توسط شرکت ها نظارت داشته باشند برای اولین بار از سوی شورای همکاری های آتلانتیک در واشنگتن مطرح شده بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.