بایدن بیشترین بودجه تاریخ پنتاگون را درخواست می‌کند
22 بهمن 1401 - 9:07
شناسه : 45981
1
دولت آمریکا قصد دارد بیشترین رقم بودجه تاریخ را برای وزارت دفاع این کشور درخواست کند.
منبع : فارس
پ
پ

منابع رسانه‌ای در آمریکا گزارش داده‌اند دولت آمریکا به ریاست جو بایدن قصد دارد بزرگترین بودجه تاریخ پنتاگون را از کنگره درخواست کند.

این موضوع را پایگاه پولیتیکو به نقل از مسئول مسائل مالی در وزارت دفاع آمریکا گزارش داده است. «مایک مک‌کورد»، حسابرس پنتاگون گفته مقام‌های دولت بایدن به تواقق بر سر رقم بودجه وزارت دفاع «بسیار نزدیک» شده‌اند. و قرار است کاخ سفید آن را به عنوان بخشی از درخواست بودجه سالانه خود درخواست کند.

مک‌کورد گفت: «انتظار دارم با رقم بزرگتری نسبت به آنچه کنگره تأمین کرد روبرو باشیم.» او در عین حال از ارائه جزئیات درباره رقم پیشنهادی دولت بایدن خودداری کرد.

مک‌کورد گفت پنتاگون برای پر کردن ذخایر تسلیحاتی آمریکا جهت حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه روی تجهیزات نظامی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

دسامبر گذشته قانونگذاران کنگره ۸۵۸ میلیاد دلار برای بودجه دفاع ملی آمریکا در نظر گرفتند که ۴۵ میلیارد دلار بیشتر از بودجه درخواستی بایدن بود. این رقم، ۸۱۷ میلیارد دلار برای پنتاگون را شامل می‌شود.

این رقم در آن زمان، بیشترین رقمی بود که آمریکا در طول تاریخ برای وزارت دفاع هزینه کرده بود. درخواست این بودجه بازتاب‌دهنده تلاش‌های پنتاگون برای مقابله همزمان با تهدید روسیه، رقابت با برتری چین در زمینه فناوری و نوسازی تسلیحات فرسوده آمریکا بود.

با وجود این، چشن‌انداز بودجه پنتاگون اکنون که جمهوری‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار گرفته‌اند مبهم‌تر از هر زمان دیگر است.  نمایندگان جمهوری‌خواه خواستار کاهش هزینه‌ها از جمله هزینه‌های دفاعی هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.