واشنگتن: چین در عرصه جهانی متجاوزتر شده است
27 بهمن 1401 - 8:29
شناسه : 46234
1
مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در مواضعی خصمانه علیه چین، این کشور را متهم به روی آوردن به سرکوبگری و تجاوزگری کرد.
منبع : فارس
پ
پ

«وندی شرمن»، معاون اول وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد، مقام‌های چینی  رو به «سرکوبگری بیشتر» علیه مردم خود و «تجاوزگری بیشتر» در صحنه جهانی آورده‌اند.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در سخنرانی در اندیشکده «بروکینگز» در اظهارنظر درباره حادثه اخیر سرنگون ساختن یک بالُن چینی در حریم هوایی آمریکا ادعا کرد: «اقدامات غیرمسئولانه فعلی جمهوری خلق چین کاملا چیزی را که ما از مدتها پیش درک کرده‌ایم برجسته می‌کنند: این‌که جمهوری خلق چین در حوزه سیاست داخلی خود سرکوبگر‌تر و در خارج متجاوز ‌تر شده است.»

شرمن در ادامه این سخنرانی مدعی شد، آمریکا «به دنبال درگیری با چین نیست» و خواستار یک «جنگ سرد جدید» نیست.

این معاون اول وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد، واشنگتن حامی حفظ مجاری ارتباطی با پکن و همکاری در راستای منافع هر دو طرف در حوزه‌های مختلف و در راستای نفع کلی جامعه جهانی است.

شرمن با لحنی تهدیدآمیز گفت: «ما به هشدار به جمهوری خلق چین در قبال ارائه حمایت نظامی به روسیه ادامه خواهیم داد و علیه ساختار‌های جمهوری خلق چین که در فعالیت‌های شرورانه دخیل باشند اقداماتی را اتخاذ خواهیم کرد.»

وندی شرمن همچنین گفت، امیدوار است چین هر گونه سفر نمایندگان کنگره آمریکا به تایوان را بهانه‌ای برای اقدام نظامی علیه این جزیره قرار ندهد.

او از همه کشورها خواست به پکن نسبت به بروز درگیری بر سر مساله تایوان هشدار دهند.

او اظهار کرد، واشنگتن نگرانی‌های فزاینده‌ای درباره شراکت چین با روسیه و حمایت از حمله این کشور به اوکراین دارد.

وندی شرمن روز دوشنبه نیز در محل وزارت امور خارجه آمریکا نشستی را با «موری تاکئو» و «چو هیوندونگ» همتایانش در دولت‌های ژاپن و کره جنوبی داشت.

در این نشست که بر سر جنجال مربوط به سرنگونی یک بالُن چینی از سوی نیروی هوایی آمریکا در ۱۱ روز قبل برگزار شد، معاون‌های وزرای امور خارجه ژاپن و کره جنوبی گفتند که از برخورد آمریکا در سرنگون کردن بالُن جاسوسی چینی و دیگر اشیای پرنده ناشناس حمایت می‌کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.