انتخابات‌ بیش از ۳۰ کشور جهان متاثر از فعالیت تیم هکری اسرائیلی
27 بهمن 1401 - 13:35
شناسه : 46246
2
کنسرسیومی از روزنامه‌نگاران بین‌المللی، فعالیت شبکه‌ای از هکرهای اسرائیلی را افشا کردند که در روند انتخاباتی در بیش از ۳۰ کشور جهان از طریق کارزارهای اطلاعات نادرست، هک ایمیل سیاستمداران و انتشار اخبار جعلی در کانال‌های تلویزیونی دخالت کردند.
منبع : ایرنا
پ
پ

این شبکه هکری رژیم صهیونیستی به نام «تیم جورج» (Team Jorge) در ۳۳ فرآیند انتخاباتی در کشورهای مختلف جهان مداخله کرده و از این تعداد ۲۷ مورد موفقیت‌آمیز بوده است.

بر اساس تحقیقات کنسرسیوم «فوربیدن استوریز» (Forbiden Stories) متشکل از روزنامه‌نگاران تحقیقی رسانه‌هایی همچون واشنگتن پست، گاردین، لوموند و هاارتص، رهبر این گروه هکری ۱۰۰ نفره، تل حنان (Tal Hanan) با نام مستعار «جورج»، مردی ۵۰ ساله بوده که پیشتر به عنوان معاون فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی فعالیت داشته است. وی همچنین یکی از پیمانکاران «کمبریج آنالیتیکا» (Cambridge Analytica) شرکتی است که با انتشار اخبار نادرست و سوء استفاده از داده‌های شخصی در پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک خبرساز شد.

تیم جورج از طریق ارتباط با روزنامه‌نگاران و برگزاری جلسات مجازی و حضوری با عاملان هک ایمیل‌ها، سازماندهی کارزارهای اطلاعات غلط و حتی ایجاد ۳۰ هزار صفحه کاربری جعلی در شبکه‌های مجازی مختلف از طریق فناوری به نام «راهکارهای رسانه‌ای موثر پیشرفته» (Advanced Impact Media Solutions) انتخابات در کشورهای جهان را تحت تاثیر قرار داده است. در جریان تحقیقات این کنسرسیوم، روزنامه نگاران در پوشش مشتری به سراغ اعضای گروه جورج رفته و به شکل مخفیانه گفت‌وگوهای خود را ضبط کرده‌اند.

تیم جورج اگر چه به دلایل امنیتی و محرمانه، اسامی مشتریان خود را فاش نکرد، اما برای نشان دادن نتایجی که می‌توانند به دست آورند، پرونده روزنامه نگار فرانسوی رشید ام بارکی را ارائه کرد که در اوایل فوریه از شبکه خبری «ب. اف. ام» (BFM TV) فرانسه به دلیل اجرای یک برنامه در تضاد با خط خبری تحریریه، اخراج شد.

در این گزارش آمده است: «سرانجام (جورج) اطلاعاتی را درباره عملیات‌های مخفی، از جمله عملیاتی که به تازگی باعث طوفان رسانه‌ای در فرانسه شده بود، فاش کرد.

در دسامبر ۲۰۲۲ (آذر/دی) نیز یادداشتی در مورد بسته تحریمی جدید علیه روسیه منتشر شد که این خبر به طور مستقیم توسط تیم جورج، ایجاد و پخش شد.

پرونده دیگر مربوط به توماس زرون دی لوسیو (Tomás Zerón de Lucio) رئیس سابق آژانس تحقیقات جنایی مکزیک بود که در ماجرای ناپدید شدن ۴۳ دانش آموز آیوتزیناپا (Ayotzinapa) نقش داشت و با وجود تحت تعقیب قرار گرفتن توسط مقام‌های مکزیکی، در حال حاضر در اسرائیل به سر می‌برد.

به گفته این گروه هکری، زمانی که حکم بازداشت این مقام سابق مکزیکی اعلام شد، شخصی آن‌ها را استخدام کرد تا این خبر را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند که زِرون بی‌گناه و آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک فاسد است.

وکیل رئیس سابق آژانس تحقیقات جنایی مکزیک اظهار داشت که موکل او مسئول هیچ کارزاری نیست و نمی‌داند چه کسی پشت آن بوده است.

طبق اعلام کنسرسیوم روزنامه‌نگاران، تیم جورج به فناوری دسترسی دارد که از طریق آن می‌تواند از پست‌های کوتاه تا مقاله‌های کامل را در عرض چند دقیقه تولید کند و این مسئله می‌تواند به انتشار گسترده اخبار نادرست منجر شود. این گروه همچنین ارتش عظیمی از ربات‌ها را در اختیار دارد که می‌توانند در شبکه‌های اجتماعی نظر بدهند.

هر چند فعالیت گسترده این تیم هکر اسرائیلی به تازگی افشا شده، تلاش رژیم صهیونیستی برای جاسوسی از کشورهای مختلف جهان، موضوع تازه‌ای نبوده و حدود یکسال پیش نیز خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی به نقل از برخی اسناد و منابع آگاه خبر داد که برخی از مقام‌های ارشد کمیسیون اروپا سال ۲۰۲۱ میلادی هدف جاسوس‌افزار ساخت یک شرکت اسرائیلی بودند. دیدیه ویندرس دولتمرد برجسته بلژیکی و کمیسر دادگستری اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۹ میلادی به همراه دست‌کم چهار نفر از کارکنان کمیسیون اروپا، قربانی جاسوس افزار ساخت شرکت «ان اس او» (NSO) بودند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.