توصیه وال‌استریت ژورنال به آمریکایی‌ها: برای کاهش هزینه‌ها صبحانه نخورید
28 بهمن 1401 - 15:36
شناسه : 46298
2
وال‌استریت ژورنال در یکی از مقاله‌های خود از مردم آمریکا خواست به خاطر بالا رفتن قیمت بیشتر اقلام صبحانه، این وعده را حذف کنند تا بتوانند پول بیشتری پس‌انداز کنند.
منبع : تسنیم
پ
پ

وال‌استریت ژورنال در یکی از مقاله‌های خود از مردم آمریکا خواست وعده صبحانه را حذف کنند تا بتوانند پول بیشتری پس‌انداز کنند. در این مقاله حتی از آمار برای حمایت از این ادعا استفاده‌شده است. در این مقاله آمده‌است بسیاری از مواد غذایی که در وعده صبحانه استفاده می‌شود، به‌خاطر طوفان و شرایط جوی نامناسب، شیوع بیماری‌ها و پیامدهای جنگ اوکراین با افزایش قابل‌توجه قیمت مواجه بوده‌اند.

 گابریل رابین، نویسنده این مقاله با عوامل افزایش قیمت ناگهانی برخی اقلام اصلی صبحانه شروع کرده که شامل شرایط جوی نامناسب، شیوع بیماری‌ها و ادامه پیامدهای حمله روسیه به اوکراین می‌شود.

 طبق این مقاله، قیمت تخم‌مرغ ۸٫۵ درصد در ژانویه نسبت‌به ماه قبل‌از آن و ۷۰٫۱ درصد نسبت‌به سال گذشته افزایش یافته است که بالاترین نرخ افزایش سالانه را از ۱۹۷۳ نشان می‌دهد. شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا باعث از بین رفتن مرغ‌های تخم‌گذار شده و قیمت تخم‌مرغ را بیش‌از سایر اقلام در ۲۰۲۲ افزایش داده است. طبق گزارش وزارت کشاورزی آمریکا، ذخایر تخم‌مرغ این کشور در هفته آخر دسامبر سال گذشته میلادی ۲۹ درصد کم‌تر از آغاز سال بوده‌است.

آب‌میوه‌ها و نوشیدنی‌های بدون گاز ۱٫۵ درصد در ژانویه نسبت‌به ماه قبل و ۱۲٫۴ درصد نسبت‌به سال گذشته افزایش قیمت داشتند که بالاترین رقم طی ده‌ سال گذشته را نشان می‌دهد. پرورش‌دهندگان پرتقال در فلوریدا به‌خاطر سرمای هوا، طوفان‌های پیاپی و آفت گرفتن محصولات، کمترین میزان محصولات خود طی ۹۰ سال گذشته را برداشت کردند.

 قیمت غلات صبحانه ۰٫۴ درصد در ژانویه نسبت‌به ماه قبل و ۱۵ درصد نسبت‌به سال گذشته افزایش قیمت داشته که نتیجه بالا رفتن قیمت جهانی غلات به‌دنبال جنگ اوکراین بوده‌است.

 این مقاله درنهایت از دوستداران صبحانه خواسته بهتر است به‌جای قهوه‌ی فوری از قهوه بو داده‌شده استفاده کنند که قیمت آن ۰٫۱ درصد به‌صورت ماهانه کاهش داشته است. اما قیمت قهوه فوری ۳٫۶ درصد بالا رفته است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.