۵ کشته و ۱۵ زخمی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به دمشق و حومه آن
30 بهمن 1401 - 9:02
شناسه : 46359
2
وزارت دفاع سوریه به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد، در نتیجه حمله موشکی جدید رژیم صهیونیستی که نقاطی در دمشق و حومه آن از جمله محله‌های مسکونی را هدف قرار داد، پنج تن کشته و ۱۵ تن زخمی شدند.
منبع : ایسنا
پ
پ

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، یک منبع ارتش سوریه اعلام کرد: در ساعت ۰۰:۲۲ بامداد امروز یک‌شنبه دشمن اسرائیلی با چند موشک از سمت جولان اشغالی به سوریه حمله‌ کرد و طی آن، برخی مناطق در شهر دمشق و حومه آن از جمله مناطق مسکونی را هدف قرار داد که پدافند موشکی به مقابله پرداخت و بیشتر موشک‌ها را ساقط کرد.

در این بیانیه ضمن اعلام خبر ۵ شهید و ۱۵ زخمی به عنوان آمار اولیه این حمله که حال برخی نیز وخیم گزارش شده آمده است: شماری منزل مسکونی تخریب شده و خسارت مادی به برخی از محله‌های دمشق و حومه آن وارد شد.
گفته شده در میان کشته‌ها دو تن زن هستند.

سخنگوی ارتش اسرائیل از اظهارنظر درباره این حمله امتناع کرده است.

این منبع نظامی افزود: موشک‌های پدافند هوایی حمله اسرائیل را در اطراف دمشق دفع کردند و توانستند اکثر موشک‌ها را قبل از رسیدن به هدف ساقط کنند.

او افزود: تیم فنی و مهندسی تلاش برای برآورد میزان خسارات را جهت اعلام رسمی آغاز کرده است. اما خبرنگار سانا گفت، خسارات مادی و انسانی در یکی از ساختمان‌های کفرسوسه در دمشق رخ داده است.

خبرگزاری دولتی سوریه سانا اعلام کرد در پاسخ به این حمله سیستم‌های دفاع هوایی دمشق فعال شد.

به نوشته سانا در این حمله هوایی که مناطق مسکونی حومه دمشق و نیز منطقه کفرسوسه هدف قرار گرفته چندین تن کشته و زخمی شدند.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد، حملات اسرائیل عمدتا منطقه کفرسوسه و منطقه تل المسیح در نزدیکی شهر شهبا در شمال سویدا را هدف قرار داد.

در همین حال منابع آگاه اعلام کردند همزمان با حمله بمب افکن‌های رژیم صهیونیستی به دمشق، سایت رادار تل المسیح ارتش سوریه در جنوب شهر شهبا نیز مورد حمله بمب افکن‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

در بیمارستان “المواساه” یک پزشک امداد گفت: هفت زخمی به بیمارستان منتقل شدند که همگی جراحات سطحی داشتند و نیاز به بستری نبود.

خبرنگار تلویزیون رسمی سوریه نیز گزارش داد، این حمله با موشک‌های بالدار و باقدرت ویرانگری عظیم اسرائیل انجام شد که باعث فرو ریختن جزئی چهار طبقه از ساختمان مورد هدف شد.

همچنین مشخص شد، ساختمان مورد هدف در مقابل مقر پلیس کفرسوسه شامل ۱۲ طبقه بود و در نتیجه این حملات نمای ساختمان کاملا از بین رفته است.

یک پزشک بیمارستان المجتهد به روزنامه الوطن گفت، سه مورد فوتی در اثر این حملات به بیمارستان منتقل شدند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.