یک ایرانی سرمربی تکواندو بلغارستان شد
24 مهر 1399 - 9:19
شناسه : 4638
6
فرزاد ذوالقدری ،با پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی بلغارستان حسابی غافلگیر شد.
پ
پ

او که از اواخیر سال قبل با قبول تابعیت بلغارستان ، قرار بود برایشان سهمیه المپیک توکیو را بگیرد، اما با سرمربیگری او کار سختی تری دارد.هم خودش برای المپیک سهمیه بگیردو هم تکواندوکاران بلغار را برای انتخابی اماده کند. اما مهمتر از آن پیشنها مدیر فنی بلغارها برای ذوالقدری پدر است تا با همکاری پسرش تیم ملی آنها را به المپیک برساند.

*فرزاد چطور شد یک دفعه ، سرمربی تیم ملی بلغارستان شدی؟
واقعیت این است که من سه روز پیش با رییس فدراسیون بلغارستان جلسه ای داشتم، بدون اینکه خبر داشته باشم  ، آنجا  واقعا غافلگیر شدم . او به من پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی را داد و همان لحظه از من جواب میخواست، فرصت  خواستم تا درباره موضوع باپدرم مشورت کنم.تماسی که با پدرم داشتم همه مسائل تیم ملی بلغارستان و موجود را توضیح دادم و او هم تشویقم کرد تا قبول کنم.

*تو  بهمن ماه در انتخابی المپیک برای  سهمیه ،مبارزه می کنی حالا چطور همزمان مسئولیت سرمربیگری تیم ملی بلغارستان را  هم  گرفتی؟

هدف اولم سهمیه المپیک است، اما کارم سخت تر می شود، هم روی تمرینات ملی پوشان باید تمرکز کنم و همین اینکه خودم را برای سهمیه المپیک آماده کنم.فکر نمیکنم در دنیای رزمی ورزشکاری باشد که هم مربی بوده و هم سهمیه المپیک، اما من میخواهم تلاش کنم هم خودم و هم تکواندوکارانم سهمیه المپیک را بگیرند . تمرینات تیم ملی را از دیروز  پرقدرت آغاز کرده ایم، بار مسولیت سختی را برعهده گرفته ام و باید روی تیم تمرکز کنم، ممنونم از همسرم که در این مسیر واقعا کمکم میکند.

*چقدر احتمال دارد که پدرت مدیرفنی در این مسیر به شما کمک کند؟
اول اینکه وقتی موضوع را با پدرم مشورت کردم  او از من پرسید چه اتفاقی افتاد  که یکباره به شما این پیشنهاد را دادند؟ چون سرمربی قبلی مشاور رییس فدراسیون است و این تغییرات برای پدرم هم عجیب بود، من همه  مسائل را برایش توضیح دادم و اینکه آنها از نوع تمرین و رفتار اخلاقی ام واقعا رضایت قلبی داشتند و این موضوع را شخص رییس فدراسیون در جلسه مطرح کرد، مهم تر اینکه از کشوری به اینجا آمده ام که در تکواندو  صاحب سبک است. در هر صورت تمام شرایط برای من به لطف خدا مهیا شد و فعلا تا المپیک سرمربی هستم و حتی سرمربی قبلی به عنوان مربی کنار م  فعالیت میکند. ضمن اینکه بنده از طرف فدراسیون بلغارستان پیامی را به پدرم منتقل کردم تا در صورت موافقت بیاید و مسولیت مدیرفنی تیم ملی را برعهده بگیرد. فعلا منتظر هستیم ببینیم این محدودیت های سفر به خاطر کرونا را چطور میتوانیم برداریم تا او به جمع ما ملحق شود، البته جواب قطعی نداده اما نظر او به عنوان مدیرفنی مثبت بود، در صورت فراهم شدن شرایط پدرم به ما ملحق خواهد شد.

*پس با این حساب تمرینات شما جدی شروع می شود تا برای سهمیه المپیک تلاش کنید، آیا درخواست ویژه ای برای تمرینات تیم ملی داشته اید؟
با تصمیم اتحادیه تکواندو اروپا، بلغارستان ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه  در شهر صوفیه میزبان رقابتهای انتخابی المپیک در قاره اروپا است. ما حدود  چهار ماه زمان داریم تیم تا تیم را برای  چهار سهمیه المپیک آماده کنیم، از رئیس فدراسیون تکواندو بلغارستان خواستم در این فرصت  اردوها  متمرکز باشد. چون نحوه تمرینات در اروپا متفاوت است.اینجا کمپ های شبانه روزی مثل ایران نداریم و تکواندوکاران زیر نظر باشگاه ها فعالیت میکنند و در مسابقات زیر نظر مربیان تیم ملی هستند، برای همین درخواست دادم تا این چندماه اردوهای تیم ملی بلغارستان مثل ایران متمرکز باشد تا سبک تمرینات ما مثل تیم ملی ایران باشد. ما کلا شانس چهارسمیه المپیک را داریم، همه تلاشمان  این است که همه ما چهار نفر سهمیه برای  بلغارستان بگیریم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.