تصاویر مستند از قدرت‌نمایی نیروی دریایی سپاه در سواحل خلیج فارس/ قایق‌های تندرو بلای جان آمریکایی‌ها
01 اسفند 1401 - 13:12
شناسه : 46424
5
مستند "سلاح ایرانی" شب گذشته روی آنتن رفت و یکی از نخستین تصاویر از دستگیری یگان‌های نظامی آمریکایی در خلیج فارس توسط نیروی دریایی سپاه را منتشر کرد.
منبع : تسنیم
پ
پ

مجموعه مستند «سلاح ایرانی» به‌تهیه‌کنندگی داود مرادیان با روایتی از توانمندی‌های نظامی ایران است. این مستند با نمایش مراحل ساخت سلاح و تجهیزات نظامی داخل کشور و استفاده مؤثر از آنها در بخش‌های مختلف نظامی کشور، قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با دشمنانش را در مناطق حساس عملیاتی به تصویر کشیده است.

این مجموعه مستند که از شنبه پخش آن در شبکه مستند آغاز شده است، شب گذشته نیز به روایت توانمندی‌های نظامی ایران در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌پرداخت. در بخشی از این مستند، نبرد قایق‌های تندرو و شناورهای مسلح جنگی نیروی دریایی سپاه به نمایش درآمده و تقابل نظامی آن با یگان‌های نظامی آمریکایی به تصویر کشیده شده است.

هم‌چنین در بخش دیگری از این مستند، ترس عجیب یگان‌های نظامی آمریکایی از نیروی دریایی سپاه پاسداران که منجر به دستگیری تعدادی از نیروی دریایی آمریکایی‌ها در سواحل خلیج فارس شد، به نمایش در آمده است،

به‌گفته داود مرادیان، این مجموعه ۱۵قسمتی است که تاکنون ۵ قسمت از آن آماده پخش شده است.

او درباره محدودیت‌های زیاد برای ساخت این مستند نیز سخن گفته بود که البته به‌نظر می‌رسد با توجه به سوژه حساس و استراتژیک آن که روایت تجهیزات نظامی و ساخت سلاح در کشور است، طبیعی باشد.

مرادیان درباره اهمیت ساخت این مستند نیز گفته بود: پیشرفت نظامی زمانی اتفاق می‌افتد که از نظر  تکنولوژیکی در لبه‌های جهانی حرکت کنید تا بتوانید چیزی در مقیاس مقابله جهانی بسازید، به همین دلیل سراغ این موضوع رفتیم و سعی کردیم به مخاطب نشان بدهیم که بومی‌سازی سلاح بسیار مهم‌تر از خرید آن از کشورهای دیگر است، چرا که تاکتیک‌هایی که براساس سلاح بومی شکل می‌گیرد بسیار کارآمدتر از تاکتیک‌هایی است که با خرید سلاح‌های خارجی می‌توان به آن دست پیدا کرد.

مجموعه مستند «سلاح ایرانی»، مستندی قصه‌گوست که تنها به ارائه اطلاعات صرف اکتفا نمی‌کند، در هر قسمت و برای معرفی هرکدام از تجهیزات نظامی، مجموعه داستان‌هایی تعریف می‌شود تا مخاطب اطلاعات داده‌شده را باور کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.