رئیس جمهوری لهستان: اگر لوکاشنکو به اوکراین حمله کند، پایان دولتش خواهد بود
01 اسفند 1401 - 13:13
شناسه : 46427
1
رئیس جمهوری لهستان معتقد است که اگر لوکاشنکو به نیروهای مسلح خود دستور اعزام به جنگ اوکراین را صادر کند به منزله "پایانی بر رژیم او" خواهد بود.
منبع : ایسنا
پ
پ

آندژی دودا، رئیس جمهوری لهستان در گفت‌وگویی با کانال ۱+۱ گفت: هیچ شکی نیست که الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس تلاش دارد تا ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود را از اعزام ارتش بلاروس به اوکراین بازدارد، چون در وهله نخست این به معنای مرگ بسیاری از بلاروسی‌هایی است که هیچ تجربه‌ای در نبرد ندارند و به دلیل تجهیز نامناسب با اوکراینی‌هایی مواجه می‌شوند که برای چندین سال است در حال نبرد هستند و مصمم به دفاع از سرزمین خود.

وی ادامه داد: دوم اینکه بلاروسی‌ها نمی‌خواهند بجنگند و برای همین شاید مجبورشان کنند تا علیه همسایگان خود وارد نبرد شوند.

رئیس جهمهوری لهستان افزود: لوکاشنکو به خوبی می‌داند که این به معنای پایان دولت خودش است چون به عقیده من تمامی بلاروس علیه او خواهند شد. اوضاع ممکن است حتی به طور کامل برای او غیرقابل مدیریت شود.

رئیس جمهوری لهستان در ادامه این را هم گفت که کشورش در عرصه سیاسی دولت بلاروس را به رسمیت نمی‌شناسد و ادامه داد: بر این باوریم که انتخابات ۲۰۲۰ در بلاروس نادرست بود.

در ۱۶ فوریه سال جاری میلادی لوکاشنکو گفته بود ارتش کشورش تنها در صورتی به نیروهای مسلح روسی ملحق می‌شوند که بلاروس هدف حمله قرار گیرد.

ارتش اوکراین نیز گفته که نیروهای روسی در قلمروی بلاروس برای انجام یک حمله زمینی موفق کافی نیستند.

در این میان، اطلاعات دفاعی اوکراین نیز بر این باور است که سربازان بلاروسی مجبور می‌شوند تا به دستورات لوکاشنکو عمل کنند و شاید درگیر جنگ اوکراین شوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.