رئیس سازمان حج و زیارت منصوب شد
01 اسفند 1401 - 17:24
شناسه : 46452
3
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی سیدعباس حسینی را به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت منصوب کرد.
منبع : ایرنا
پ
پ

محمدمهدی اسماعیلی با توجه به اتمام مدت مأموریت سید صادق حسینی، با قدردانی از زحمات وی در دوره مسئولیت، در حکمی سید عباس حسینی را به عنوان معاون وزیر و رئیس جدید سازمان حج و زیارت منصوب کرد.

سید عباس حسینی از مدیران پرسابقه سازمان حج و زیارت با بیش از ۲۵ سال سابقه مدیریت و امور اجرایی در مسئولیت‌های مختلف سازمان حج و زیارت است. این نخستین مرتبه است که یکی از مدیران رشدیافته در بدنه این سازمان از سطح کارشناسی تا مدیریت به ریاست این سازمان منصوب می‌شود. مدیر حج و زیارت استان تهران، مدیر حج و زیارت استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل برنامه‌ریزی تدارک و امور رفاهی سازمان حج و زیارت، مدیرکل اسکان و تغذیه، مسئول ستاد مناطق در مکه و مدینه، ریاست و عضویت کمیسیون‌های مختلف حج و عمره و عتبات از جمله سوابق رئیس جدید سازمان حج و زیارت است.

در حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به سید عباس حسینی و ابلاغ مأموریت‌های دوره جدید سازمان حج و زیارت بر پیگیری مطالبات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگزاران حج و زیارت به ویژه منویات و توصیه‌های مدنظر معظم‌له در پیام‌های سالانه حج، توجه ویژه به ظرفیت جهانی زیارت اربعین و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در خصوص مسائل اجرایی اربعین حسینی(ع) و تبدیل ایران به مهم‌ترین مسیر نهضت جهانی اربعین برای زائران و مسلمانان کشورهای منطقهو اهتمام لازم برای حفظ جایگاه و شأن حجاج و زائران ایرانی با حفظ عزت و کرامت ایشان تاکید شده است.

تقویت حوزۀ کارگزاری و حرکت سازمان به سوی نهاد هوشمند و ناظر عالی در زمینه حج و زیارت، برنامه‌ریزی برای زیارت‌های ارزان، آسان و تنظیم بهای تمام‌شده زیارت حج و عتبات مقدسه، سیاست‌گذاری جامع در امور حج و زیارت و هماهنگی با نهادها و دستگاه‌های مسئول با استفاده از ظرفیت دبیرخانه شورای عالی حج و زیارت، صدور مجوز و نظارت بر دفاتر خدمات زیارتی و کاروان‌های حج و زیارت بر اساس دستورالعمل‌های قانونی، ارتقای سطح آگاهی زائران و کارگزاران حج و زیارت با تکیه بر آموزش پیش از اعزام در جهت بالا بردن معرفت دینی و شناخت ضوابط قانونی و فرهنگی کشورهای میزبان و توجه ویژه به بحث سلامت حجاج و زائران هنگام اعزام، اسکان در کشور مقصد و بازگشت به میهن اسلامی با هماهنگی دستگاه‌های مسئول در امر بهداشت و درمان از مهمترین محورهای ماموریت های ابلاغی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سید عباس حسینی است.

سازمان حج و زیارت یکی از سازمان های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می‌رود که رئیس آن همزمان معاون وزیر فرهنگ نیز است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.