رهبر اپوزیسیون‌ ترکیه: کانون زلزله دفتر ریاست جمهوری اردوغان است
04 اسفند 1401 - 8:24
شناسه : 46587
2
رهبر اپوزیسیون‌ ترکیه «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌ جمهور این کشور را مسئول خسارات عظیم زمین ‌لرزه‌هایی که جنوب این کشور را لرزاند، دانست.
منبع : فارس
پ
پ

«مرال آکشنر» رهبر «حزب حرکت ملی» از اپوزیسیون‌های ترکیه،«رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور این کشور را مسئول خسارات عظیم زمین ‌لرزه‌هایی که جنوب این کشور را لرزاند و منجر به کشته شدن بیش از ۴۲۰۰۰ نفر شد، دانست.

به گزارش منابع خبری، آکشنر در نشست درون حزبی روز چهارشنبه گفت که اردوغان و نظام حکومتی «یک نفره» مسئول ویرانی‌های عظیم ناشی از زلزله بودند.

آکشنر گفت که «رژیم یک نفره اردوغان» در ترکیه فقط بحران و فاجعه ایجاد می‌کند. وی افزود، درست است که زلزله بلایای طبیعی است، اما مسئول این فاجعه طبیعی که به فاجعه ختم شد، رجب طیب اردوغان است. آکشنر با اشاره به دفتر ریاست جمهوری اردوغان در آنکارا این مقر را مرکز زمین لرزه اخیر دانست.

دیگر سران اپوزیسیون مانند «کمال قلیچدار اوغلو»، «احمد داوود اوغلو» و «علی باباجان»  همگی اردوغان و دولت او را مقصر خسارت‌های فاجعه‌بار زلزله می‌دانند. آنها بر این باورند حکومت یک نفره اردوغان که هیچ گونه تعادلی ندارد سازمان‌های دولتی را از فرصت تصمیم گیری سریع در مواقع بحرانی محروم می‌کند و همچنین دولت او که از دوستانش در پست‌های دولتی استفاده می‌کند، همگی در این امر نقش داشته‌اند.

این گزارش حاکیست، زلزله اخیر در جنوب ترکیه  مشکلات اقتصادی این کشور را تشدید کرده و بر نگرانی‌های رئیس جمهور ترکیه در آستانه انتخابات سراسری می‌افزاید.  ترکیه از قبل با تورم سرسام آور مبارزه می‌کرد و به متحدان ثروتمند برای سرپا نگه داشتن اقتصاد خود متکی بود، اما اینک زلزله عظیم ده‌ها هزار نفر را کشته، شهرها را ویران کرده و میلیون‌ها نفر به کمک فوری نیاز دارند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.