سخنگوی پنتاگون: کمک‌های جدید ما به اوکراین قدرت بیشتری می‌دهد
06 اسفند 1401 - 18:49
شناسه : 46851
3
سخنگوی پنتاگون اعلام کرد، بسته کمک امنیتی جدید ایالات متحده به اوکراین مقابله این کشور با تجاوزات روسیه و حملات موشکی نیروهای روس را تضمین می‌کند.
منبع : ایسنا
پ
پ

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون در مصاحبه‌ای با شبکه الحره گفت که این بسته شامل سامانه‌های هوایی برای مقابله با پهپادهای روسیه و مهماتی است که نیروهای اوکراینی را قادر به جنگیدن می‌کند.

وی توضیح داد که این بسته شامل قابلیت‌های دیگر از جمله مقاومت در برابر جنگ‌های الکترونیکی می‌شود و همه این کمک‌ها بالغ بر دو میلیارد دلار است که به اوکراینی‌ها برای حمله و مانور برای بازپس‌گیری خاکشان کمک می‌کند.

کمک‌های ارائه شده به اوکراینی‌ها تاکنون موجب شده آنها در برابر تهاجم روسیه مقاومت کنند. رایدر می‌گوید که روسیه در نزدیکی کی‌یف قرار دارد؛ اما اوکراینی‌ها با سرسختی خود توانستند مقاومت کنند.

به گفته رایدر، کمک به اوکراین تنها به تجهیزات محدود نمی‌شود، بلکه آموزش نیز ارائه می‌شود و آموزش شامل نگهداری و تعمیر تجهیزات است و این مهم است چرا که روسیه قادر نیست به نیروهای خود امدادرسانی کند.

وی افزود، کمک‌های نظامی که تاکنون به اوکراین ارائه شده یا قرار است ارسال شود بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار است و از جمله این کمک‌ها سامانه‌های پاتریوت و تانک‌های آبرامز است که این تانک‌ها در ماه‌های آینده ارسال می‌شوند.

رایدر در مورد سامانه‌های پاتریوت گفت که اوکراینی‌ها اکنون در حال آموزش روی آن‌ها در ایالات متحده هستند و در مورد تانک‌ها، «زمان می‌برد زیرا می‌خواهیم تانک‌های جدیدی به آنها بدهیم».

وی در مورد نیاز اوکراینی‌ها به تانک گفت که کشورهایی در جامعه بین‌الملل مانند انگلیس و آلمان تانک‌ها و قابلیت‌های دفاعی ارائه می‌دهند که روی این جنگ بسیار تاثیر گذار هستند.

به گفته سخنگوی پنتاگون، روسیه پس از اتمام مهمات خود با وجود داشتن یک پایگاه صنعتی نظامی، به درخواست تسلیحات و مهمات از کشورهایی مانند کره شمالی متوسل شده است.

رایدر به درخواست کمک روسیه از چین اشاره کرد و گفت: «تاکنون ندیده‌ایم که چین از تلاش‌های جنگی روسیه حمایت قوی کرده باشد» و در صورت حمایت هم این جنگ و رنج مردم طولانی خواهد شد و معلوم می‌شود که پکن چندان اهمیت نمی‌دهد که در چشم جامعه جهانی محترم باشد.

این بسته کمکی آمریکا با تحریم روسیه توسط ایالات متحده و کشورهای عضو گروه ۷ در سالروز حمله به اوکراین همزمان است‌.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.