دانستنی‌های جالب درباره‌ سرمربی احتمالی تیم ملی؛ سانچس هستم از بارسلونا
20 اسفند 1401 - 16:48
شناسه : 47928
1
سرمربی احتمالی تیم ملی فوتبال ایران بعد از حضوری ۱۶ ساله در فوتبال قطر، ممکن است برای دومین مرتبه در جام ملت‌های آسیا شرکت کند.
پ
پ

پس از کش و قوس‌های فراوان و در روز موعودی که مهدی تاج وعده‌ی آن را داده بود، فلیکس سانچس به اصلی‌ترین گزینه‌ی هدایت تیم ملی فوتبال ایران تبدیل شده است و اگر بحث مدت قرارداد او مطرح نبود شاید توافقات نهایی صورت گرفته بود و او به رسما به عنوان سرمربی معرفی می شد.

در ابتدا باید اشاره کنیم که تلفظ درست نام خانوادگی فلیکس، سانچس است نه سانچز. همان‌طور که پاکو خمس درست است و خمز، تلفظ اشتباهی برای این سرمربی اسپانیایی به حساب می‌آید.

سانچس هیچ‌وقت فوتبالیست نشد و در سنین جوانی به بارسلونا رفت تا در آکادمی لاماسیا فعالیت خود را آغاز کند. او پس از حدود یک دهه فعالیت با این تیم به قطر سفر کرد تا دوره‌ای جدید و تاریخی را در کشوری آسیایی استارت بزند. او یکی از ارکان کمپ اسپایر بود. کمپی که در سال ۲۰۰۴ استارت خورد و فلیکس تیمی از بازیکنان زیر ۱۶ ساله را در اختیار گرفت و آنها را پرورش داد.

نسل طلایی فوتبال قطر از آن کمپ استخراج شد. آنها در سال ۲۰۱۴ قهرمانی زیر ۱۹ ساله‌های آسیا شدند و برای اولین بار در تاریخ قطر موفق به انجام این کار شدند. آنها در سال ۲۰۱۸ رتبه‌ی سوم مسابقات زیر ۲۳ سال را هم کسب کردند. یک سال قبل سانچس به جای خورخه فوساتی هدایت تیم بزرگسالان را هم به دست گرفت ولی نتایج خوبی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ و رقابت‌های عرب‌کاپ به دست آورد.

او و شاگردانش در جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۹ نگاه کل قاره را به سمت خود جلب کردند. همه‌ی رقبای خود را از دم تیغ گذراندند و با زدن ۱۹ گل و دریافت تنها یک گل، آن هم در فینال، برای اولین مرتبه قطر را بر بام قاره‌ی کهن قرار دادند تا پروژه‌ی ۱۳ ساله به بار بنشیند.

قطری‌ها که میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را هم به دست آورده بودند در تورنمنت‌های متعددی حاضر شدند. آنها در کوپا آمریکای ۲۰۱۹ با سه باخت به خانه بازگشتند. ۲ سال بعد اما در گولدکاپ یا همان جام ملت‌های آمریکای شمالی، مرکزی، حوزه‌ی دریای کارائیب عنابی‌ها تا نیمه‌نهایی پیشروی کردند و نهایتا با یک گل به آمریکای میزبان باختند.

اوضاع اما خوب پیش نرفت و قطر در جام جهانی با سه باخت، قعرنشین شدند و فارغ از اینکه یکی از ۲ تیم ضعیف جام با صفر امتیاز نام گرفتند؛ عنوان بدترین میزبان تاریخ جام جهانی را نیز به خود اختصاص دادند تا همین مساله ماجرای سانچس و فوتبال قطر را به پایان برساند.

حالا باید دید او در دومین آزمون سرمربیگری خود آیا به تیم ملی ایران خواهد آمد یا خیر. او در صورت حضور به اولین سرمربی اسپانیایی تاریخ تیم ملی تبدیل می‌شود و می‌تواند برای دومین دوره‌ی متوالی در جام ملت‌های آسیا شرکت کند و شانس خود را برای تکرار عنوان قهرمانی امتحان کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.