حمایت اسپانیا از میانجی‌گری چین برای پایان دادن به جنگ اوکراین
05 فروردین 1402 - 7:13
شناسه : 48894
2
نخست وزیر اسپانیا که کشورش عضو ائتلاف ناتو است پیش از سفر خود به «پکن» گفت که جهان باید به صدای چین گوش دهد تا راهی برای اتمام جنگ در اوکراین پیدا کند.
منبع : فارس
پ
پ

نخست وزیر اسپانیا و از کشورهای عضو ائتلاف ناتو روز جمعه پیش از سفر رسمی خود به «پکن» گفت که جهان باید به صدای چین گوش دهد تا راهی برای اتمام جنگ در اوکراین پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا در نشست خبری گفت: «چین یک بازیگر جهانی است، بنابراین بدیهی است که ما باید به صدای  این کشور گوش دهیم تا ببینیم آیا می توانیم به این جنگ پایان دهیم.»

وی قرار است هفته دیگر برای گفت‌وگو با «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین به پایتخت این کشور سفر کند.

انتظار می‌رود که نشست بین دو  این بیشتر بر روی درگیری‌های جاری در اوکراین متمرکز شود که در آن چین خود را «بی‌طرف» اعلام کرده و یک طرح صلح ۱۲ ماده‌ای را ارائه کرده و خواستار آتش‌بس جامع است.

این گزارش حاکیست، رئیس‌جمهور چین  به تازگی در «مسکو» با همتای روس خود به طور رسمی دیدار و گفت‌وگو کرد و دو طرف گفت‌وگوهایشان را صمیمی وسازنده توصیف کردند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز روز سه‌شنبه گفت در صورت آمادگی غرب و اوکراین طرح ارائه‌شده از سوی چین می‌تواند به عنوان مبنایی برای سازش در اوکراین قرار بگیرد.

این در حالی است که آمریکا که از زمان آغاز جنگ اوکراین یکی از اصلی‌ترین تامین‌کنندگان سلاح برای کی‌یف بوده، طرح صلح چین برای پایان دادن به درگیری‌ها را رد کرده و گفته پکن برای میانجی‌گری بی‌طرف نیست.

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری روزانه گفت چین چنانچه می‌خواهد نقش سازنده‌ای در اوکراین ایفا کند باید روسیه را به اتمام حمله به آن کشور ترغیب کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.