بلومبرگ: رویکرد بایدن در قبال ایران «اجتناب از بحران» است
05 فروردین 1402 - 14:41
شناسه : 48926
3
خبرگزاری بلومبرگ در تحلیلی به بررسی سیاست کلی دولت بایدن در قبال ایران پرداخته است.
منبع : باشگاه خبرنگاران
پ
پ

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی به راهبرد بایدن در قبال ایران پرداخته است و می‌گوید دولت جو بایدن تلاش دارد از بروز بحران با تهران جلوگیری کرده و در عین حال با افزایش فشار اقتصادی قصد دارد آن را به سوی میز مذاکره بکشاند.

بایدن روز جمعه در یک نشست خبری با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا با اشاره به این موضوع گفت: «آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست. اما آماده باشید که ما برای محافظت از مردم خود با قدرت عمل کنیم.»

بلومبرگ می‌نویسد پیام‌هایی که بایدن فرستاده با رویکرد کلی آمریکا در قبال ایران مطابقت دارد. این رویکرد مبتنی بر اجتناب از بحران است و در عین حال فشار اقتصادی ثابتی را بر ایران تحمیل می‌کند تا این کشور موضع خود را در قبال برنامه هسته‌ای تغییر دهد.

بلومبرگ می‌گوید ایران به یکی از پیچید‌ه‌ترین چالش‌های بایدن تبدیل شده است. آنقدر پیچیده که اساسا دولت را منجمد کرده است. یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که نامش فاش نشده، می‌گوید دولت بایدن در حال پیگیری یک برنامه ثابت است: حفظ فشار بر ایران و جلوگیری از پیشرفت‌های هسته‌ای بیشتر؛ در حالی که در‌ها را نیز به روی دیپلماسی باز می‌گذارد.

در نهایت بلومبرگ می‌نویسد ممکن است این رویکرد دیگر برای برخی سیاستمداران آمریکایی قابل تحمل نباشد. به طور مثال سناتور جیم ریش از ایالت آیداهو از رویکرد دائما در حال تغییر دولت‌های آمریکا نسبت به ایران انتقاد کرده است.

افزون بر این، در میان کشور‌های عربی منطقه نیز تمایل به عادی‌سازی روابط با ایران افزایش پیدا کرده است که نمونه آن از سرگیری روابط دیپلماتیک عربستان و ایران با میانجیگری چین است. بلومبرگ می‌گوید کشور‌های خسته از درگیری مثل عربستان دیگر تمایل دارند بر رشد اقتصادی تمرکز کنند و این به معنای پایان دادن به تنش‌ها و تعمیق روابط با ایران است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.