چین: قدرت‌های بزرگ، سلاح اتمی را از دیگر کشورها خارج کنند
12 فروردین 1402 - 13:34
شناسه : 49343
1
نماینده چین در نشست شورای امنیت سازمان ملل از دارندگان سلاح اتمی خواست تسلیحات اتمی خودشان را از کشورهای دیگر خارج کنند و خطر جنگ اتمی در جهان کاهش دهند.
منبع : فارس
پ
پ

«گِنگ شوانگ» معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل طی نشست شورای امنیت این سازمان درباره تسلیحات اتمی در جهان و همچنین جنگ اوکراین اظهارنظر کرد.

منابع رسانه‌ای از نیویورک خبر دادند، این مقام پکن از قدرت‌های بزرگ خواسته است تا سلاح‌های اتمی مستقر در خارج از کشورهایشان را خارج و توافق‌نامه‌های مرتبط با کشورهای میزبان این تسلیحات را لغو کنند تا خطر جنگ اتمی کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، گنگ شوانگ معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل در نشست روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل درباره «تهدیدات صلح و امنیت بین‌المللی» گفت که سلاح‌های اتمی «شمشیر داموکلس» است که بر سر همه آویزان شده است.

این مقام ارشد پکن تصریح کرد: «ما خواستار لغو توافقات به اشتراک گذاشتن اتمی هستیم و از عدم استقرار سلاح‌های اتمی در خارج از کشور توسط همه کشورهای دارای سلاح اتمی و خروج تسلیحات اتمی مستقر در دیگر کشورها دفاع می‌کنیم».

به گفته گنگ، قاطعانه به یک استراتژی دفاعی اتمی متعهد است و به تعهد خود مبنی بر عدم «استفاده اولیه» از سلاح اتمی در هر زمان و تحت هر شرایطی پایبند بوده است.

معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل درباره جنگ اوکراین هم اظهارنظر کرد و از جامعه بین‌المللی خواست برای ترویج مذاکرات صلح و ایجاد شرایط لازم به منظور احیای هر چه سریعتر مذاکرات به منظور حل و فصل این جنگ ایفای نقش کنند چرا که این تنها راه موجود است.

او گفت: «همه طرف‌ها باید منطقی و خویشتندار بمانند، از تشدید تنش‌ها، اصطکاک‌ها یا شعله‌ور شدن درگیری‌ها اجتناب کنند، تمام اقداماتی را که باعث طولانی شدن جنگ می‌شوند متوقف و از وخامت بیشتر یا خارج شدن بحران از کنترل جلوگیری کنند».

وی به شورای امنیت سازمان ملل اطمینان داد که چین به ایفای نقش سازنده در تلاش برای احیای مذاکرات صلح و آتش بس در اوکراین ادامه خواهد داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.