ادعای کاخ سفید درباره معامله تسلیحاتی روسیه و کره شمالی
13 فروردین 1402 - 9:43
شناسه : 49383
1
کاخ سفید مدعی شد روسیه به کره شمالی پیشنهاد ارسال مواد غذایی در ازای دریافت انواع سلاح و مهمات را داده است.
منبع : فارس
پ
پ

یک مقام امنیتی کاخ سفید ادعا کرد، اسناد و مدارک جدیدی در اختیار دارد که نشان می‌دهند روسیه به دنبال دریافت سلاح و مهمات از سوی کره شمالی در ازای دادن مواد غذایی و کالاهای دیگر مورد نیاز این کشور است.

به نوشته روزنامه گاردین، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد: «روسیه در چارچوب این معامله پیشنهادی بیش از ۲۴ نوع سلاح و مهمات از پیونگ یانگ دریافت خواهد کرد. ما همچنین فهمیده‌ایم که روسیه به دنبال اعزام یک هیات به کره شمالی بوده و به کره شمالی پیشنهاد غذا در ازای مهمات را داده است.»

چندی پیش دولت کره جنوبی اعلام کرد، وضعیت غذایی کره شمالی به بدترین سطح خود در طی ۱۱ سال حکومت «کیم جونگ اون» بر این کشور رسیده اما نشانه‌ای از وقوع قحطی یا مرگ‌های گسترده در اثر آن دیده نمی‌شود. رسانه وابسته به حکومت کره شمالی اوایل ماه جاری میلادی گزارش کرد، رهبر کره شمالی وعده تقویت سازوکار های کنترل دولت بر حوزه کشاورزی و اتخاذ گامهایی دیگر برای افزایش تولید غلات را داده است.

ماه گذشته میلادی نیز «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد، نهادهای اطلاعاتی کشورش معتقدند چین ارسال تسلیحات و مهمات به روسیه را در نظر دارد اما مقام‌های کاخ سفید گفتند که سند و مدرکی درباره اینکه چین دست به چنین کاری زده وجود ندارد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد، «آشوت مکرتیچف»، یک تبعه اسلواکی را به اتهام تلاش برای تسهیل معامله تسلیحاتی بین روسیه و کره شمالی تحریم کرده است. کربی مدعی شد، این تبعه اسلواکی نقشی محوری در این معامله ادعایی بین کره شمالی و روسیه ایفا کرده است.

 روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرد.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.