نگرانی تل‌آویو از بهبود روابط سوریه با کشورهای عربی
15 فروردین 1402 - 8:38
شناسه : 49510
2
رسانه‌های رژیم صهیونیستی از نگرانی نهادهای امنیتی و سیاسی این رژیم درباره نزدیکی روابط سوریه با مصر و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خبر دادند.
منبع : فارس
پ
پ

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از نهادهای امنیتی و سیاسی این رژیم گزارش دادند که نزدیکی روابط سوریه با مصر و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، نه تنها خبر خوبی برای این رژیم نیست بلکه «نگران‌کننده» است.

«روی کیاس» تحلیلگر امور عربی در رادیو رژیم صهیونیستی گفت که نزدیکی روابط بین «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می‌تواند فرصتی برای تأثیرگذاری بر او و تغییر سیاست‌هایش فراهم کند.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز از بازگشت سوریه به تقویت روابط با برخی کشورهای عربی با عنوان «خاورمیانه جدید» یاد کرد و به دعوت پادشاه سعودی از اسد برای حضور در اجلاس آتی اتحادیه عرب در ریاض که قرار است ماه می آینده برگزار شود، اشاره کرد.

بر اساس گزارش شبکه «روسیا الیوم»، معاریو نوشت که مشارکت اسد در اجلاس آتی اتحادیه عرب تحول مهمی در احیای روابط بین سوریه و کشورهای عربی است که از سال ۲۰۱۱ تاکنون متوقف شده است و تغییراتی را در موضع منطقه‌ای در قبال سوریه ایجاد خواهد کرد.

این روزنامه به سفر «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه به قاهره اشاره کرد و نوشت که هدف از این سفر برداشتن گام‌هایی در جهت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب با میانجی‌گری مصر و عربستان بود.

همچنین روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» نوشت که دعوت بشار اسد به اجلاس اتحادیه عرب در ریاض در راستای تغییرات بزرگی است که در سیاست خارجی عربستان سعودی برای تقویت روابط با چین و احیای روابط با ایران رخ داده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.