چین: با روسیه و هند قدرت‌های فعلی جهان هستیم
15 فروردین 1402 - 8:39
شناسه : 49514
3
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت پکن ، مسکو و دهلی نو قدرت‌های اصلی حال حاضر در جهان با توان اثرگذاری هستند.
منبع : فارس
پ
پ

سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه گفت پکن ، مسکو و دهلی نو قدرتهای اصلی حال حاضر در جهان هستند.

به گزارش منابع خبری، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که چین  آماده تقویت روابط با کشورهای یاد شده و ارسال «سیگنال مثبت» به جهان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در زمینه واکنش پکن به مفهوم جدید سیاست خارجی روسیه گفت: «چین ، روسیه و هند همه قدرت‌های مهم در حال ظهور در جهان و دارای تاثیر قابل توجهی هستند.»

وی گفت: «از آنجا که چشم انداز بین‌المللی و منطقه‌ای با تغییرات عمیق و پیچیده ای روبرو است ، ما آماده هستیم تا ارتباط با جامعه بین‌المللی از جمله روسیه و هند را تقویت کنیم و سیگنال مثبتی را در مورد دفاع از چند جانبه گرایی واقعی به جهانیان بفرستیم و به طور مشترک به چالش‌های جهانی پاسخ دهیم.»

این دیپلمات چینی افزود: «چین و روسیه به رشد نوع جدیدی از روابط با احترام متقابل ، همزیستی مسالمت آمیز رسیده و تحت تاثیر هیچ طرف ثالثی قرار نمی‌گیرد.»

وی ادامه داد: «ماه گذشته، ” شی جین پینگ” رئیس جمهور چین دیدارموفقی از روسیه انجام داد. رئیس جمهور روسیه و او برای دوره آینده روابط چین و روسیه نقشه‌ای طراحی کردند. ما کاملا به آینده روابط چین و روسیه اطمینان داریم.»

»سرگئی لاوروف« وزیر خارجه روسیه سه‌شنبه (۲۱ مارس) در تلویزیون این کشور گفت موفقیت مذاکرات روسیه و چین در مسکو به آمریکا مربوط نمی‌شود.

او در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره واکنش کشورهای غربی به این موضوع گفت: «ببینید این به آن‌ها به آمریکایی‌ها مربوط نیست. مذاکرات مربوط به روابط روسیه و چین است. »

پیشتر«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا درباره سفر شی جین‌پینگ به روسیه گفت رئیس‌جمهور چین تنها چند روز بعد از صدور قرار بازداشت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهو روسیه از سوی دیوان بین‌المللی کیفری به آنجا رفت. به ادعای وی، چین مسئولیتی برای پاسخگو کردن کرملین احساس نمی‌کند و برای روسیه پوشش دیپلماتیک فراهم می‌کند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.