بی هویتی و جعل تاریخ نقطه مشترک باکو و تل آویو
16 فروردین 1402 - 17:23
شناسه : 49657
4
رژیم صهیونییستی در چارچوب هدف راهبردی سی ساله خود یعنی تبدیل جمهوری آذربایجان به «پایگاه منطقه ای صهیونیسم»، بمانند دولت علی اف، به تشدید سیاست ایران ستیزی و اسلام ستیزی در این کشور نیاز دارد.
نویسنده : دکتر احمد کاظمی/پژوهشگر ارشد مسائل قفقاز منبع : فرهنگ ایرانیان
پ
پ

رژیم صهیونیستی و جمهوری آذربایجان با انگیزه های مختلف و برای فرافکنی بحران های داخلی خود، به دنبال ایجاد «ائتلاف تنش زایی و بحران آفرینی» در قفقاز و منطقه هستند. 

افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در تل آویو در اوج بحران بی سابقه داخلی رژیم صهیونیستی، علاوه بر خیانت به آرمان فلسطین، نشاندهنده ناپختگی سیاسی و دریوزه گی از یک رژیم اشغالگر برای حمایت از ادامه حاکمیت خاندان علی اف محسوب می شود. 

بی هویتی و جعل تاریخ مهمترین نقطه مشترک رژیم صهیونیستی و دولت باکو محسوب می شود. دولت علی اف با انکار ریشه های تاریخی مردم جمهوری آذربایجان که اسلامیت و ایرانیت است، دچار گرداب بی هویتی شده است.

دولت باکو اسلام ستیز ترین دولت در جهان محسوب می شود بطوریکه برگزاری مجالس قرآن در منازل در این کشور جرم محسوب می گردد.

خاندان علی اف قبل از فروپاشی شوروی در خدمت «خداستیزی کمونیسم» و بعد از فروپاشی شوروی در خدمت «اسلام ستیزی و ایران ستیزی صهیونیسم» قرار گرفته اند.

مهمترین دلیل عصبانیت علی اف، شکست فتنه ژئوپلیتیکی «دالان تورانی ناتو» است که علی اف در خصوص اجرای آن در سال ۲۰۲۰ به ناتو و بویژه انگلستان ورژیم صهیونیستی تعهد داده است. 

علیرغم سی سال حمایت همه جانبه تهران از تمامیت ارضی و استقلال جمهوری آذربایجان، دولت باکو تبدیل به پیمانکاری شده است که خلاف خواست مردم اش، امکانات این کشور را به صهیونیستها، تکفیریها و تروریستها اجاره داده است.

پیام بازداشت گسترده مسلمانان و عاملین به شعائر اسلامی در جمهوری آذربایجان به بهانه های واهی نظیر  جاسوسی برای ایران یا مواد مخدر، این است که دولت باکو در «بحران مشروعیت» بسر می برد، بطوریکه  اکثریت مردم این کشور را دشمن خود می داند و به همین دلیل برای جلوگیری از مراودات مردم خود با مردم ایران، به بستن مرزها و پروپاگاندا علیه ایران روی آورده است .
سوء قصد به فاضل مصطفی نماینده مجلس جمهوری آذربایجان بمانند ترور ضیاء بنیاداف در سال ۱۹۹۷ از سوی محافل دولتی در باکو و با هدف تشدید موج ایران ستیزی جهت توجیه بازداشت های غیرقانونی صورت گرفته است .
سفارت باکو در تهران با انتقال غیر قانونی همسر یاسین حسین زاده به باکو در حالی که وی گذرنامه اش را بهمراه نداشته است و همچنین دولت باکو با دادن گذرنامه به تعدادی از عاملان حادثه تروریستی حرم شاه چراغ و عاملان ترور دانشمندان هسته ای ایران، به صورت فاحش از اختیارات دیپلماتیک و کنسولی خود برای اهداف تروریستی و قاچاق انسان سوءاستفاده کرده و کنوانسیونهای بین المللی را نقض کرده اند که مستوجب مسئولیت حقوقی است.
شانتاژهای سیاسی و رسانه ای جمهوری باکو، در خطوط قرمز ایران راجع به تغییر ناپذیری مرزهای بین المللی و حمایت از تمامیت ارضی کشورها تغییر ایجاد نخواهد کرد چرا که اینها بخشی از منشور سازمان ملل و اصول خدشه ناپذیر حقوق بین الملل هستند .
رژیم صهیونییستی در چارچوب هدف راهبردی سی ساله خود یعنی تبدیل جمهوری آذربایجان به «پایگاه منطقه ای صهیونیسم»، بمانند دولت علی اف، به تشدید سیاست ایران ستیزی و اسلام ستیزی در این کشور نیاز دارد.
رژیم صهیونیستی با آگاهی از ترس علی اف بدلیل فقدان پایگاه مردمی تلاش دارد با استفاده از بی تجربگی دولتمردان باکو، استراتژی نبرد میان جنگ ها (مابام) را به قفقاز بکشاند و در پیشبرد این روند روی تحولات جنگ اوکراین و علایق ناتو برای ایجاد جبهه جدید علیه روسیه در قفقاز نیز حساب باز کرده است.
البته الزامات ژئوپلیتیکی، بافت اجتماعی ، فرهنگی و دینی جمهوری آذربایجان، حضور ریشه دار ایران در قفقاز، منافع و  همکاریهای مشترک ایران، روسیه و چین در قفقاز، به توسعه شیطنت های رژیم صهیونیستی در قفقاز مجال  نخواهد داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.