روزنامه انگلیسی: اوپک پلاس با کاهش تولید ضربه سه‌گانه ای به غرب وارد کرد
17 فروردین 1402 - 9:04
شناسه : 49688
3
روزنامه تلگراف نوشت، کاهش تولید نفت اوپک پلاس ضربه سه گانه‌ای به غرب و بزرگ‌ترین سلاح پادشاه سعودی برای پوتین در جنگ نفتی است.
منبع : فارس
پ
پ

ملیسا لافورد، ستون‌نویس  روزنامه انگلیسی «تلگراف» با اشاره به اینکه غرب از تصمیم ناگهانی اوپک در کاهش تولید نفت، ضربه سه گانه دریافت کرده است، گفت: قیمت بالای نفت موجب تورم بیشتر در غرب می‌شود.

وی در مقاله‌ای با بیان اینکه تصمیم اوپک، چرخش آشکار عربستان سعودی به  سمت چین و تنها گذاشتن غرب را نشان می‌دهد، گفت: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری خود متعهد شده بود که عربستان سعودی را در سطح بین المللی منحوس کند، اما تورمی که کشورش را تحت تاثیر قرار داد او را مجبور کرد حرف‌های خود را ببلعد و برای دیدار با محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی به جده سفر کند.

نویسنده تاکید کرد: باناامیدی بایدن از عربستان، اوپک در ماه اکتبر تولید خود را دو میلیون بشکه در روز کاهش داد تا قیمت‌ها را بالاتر ببرد و عربستان حالا نیز، صرف نظر از خشم رئیس جمهور آمریکا نسبت به کاهش تولید در اکتبر گذشته و تهدید او درباره عواقب نامشخص این اقدام، دوباره تولید نفت را کاهش داد.

این نویسنده با بیان اینکه روسیه به دلیل سیاست انرژی عربستان سعودی علیه ایالات متحده آمریکا، اکنون در موقعیت ممتازی قرار دارد، افزود:  پادشاه عربستان سعودی بزرگترین سلاح را در جنگ نفت  به پوتین تحویل داد و افزایش قیمت نفت باعث کاهش تحریم‌ها علیه روسیه و افزایش درآمد این کشور می‌شود و احتمالاً ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه یکی از برندگان اصلی این تصمیم است.

نویسنده به نقل از بنجامین هیلگنستاک یک روزنامه‌نگار و تحلیلگر تاکید کرد که افزایش یک دلاری قیمت نفت خام، درآمد روسیه را سالانه حدود ۲.۷ میلیارد دلار افزایش می‌دهد.

این روزنامه‌نگار تاکید کرد که تحریم‌های غرب بر روی سوخت روسیه دیرهنگام بوده زیرا تا دسامبر گذشته اعمال نشده بود، اما به محض اینکه درآمدهای مسکو کاهش یافت، اوپک مداخله کرد و دوباره آن را بهبود بخشید.

وی در پایان گفت: در حالی که روسیه پول می‌سازد، غرب تحت فشار تورم ضعیف می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.