حملات گسترده راکتی به شهرک‌های اسرائیلی؛ صهیونیست‌ها به پناهگاه‌ها گریختند
17 فروردین 1402 - 17:03
شناسه : 49726
4
منابع خبری گزارش دادند که صد راکت به شهرکهای اسرائیلی واقع در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است و در پی آن، مسئولان اسرائیلی از شهرک‌نشینان خواسته‌اند که از پناهگاه‌ها خارج نشوند.
منبع : فارس
پ
پ

منابع خبری بعد از ظهر امروز پنجشنبه از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در شهرکهای صهیونیستی واقع در شمال فلسطین خبر دادند.

خبرگزاری شهاب گزارش داد که آژیرهای خطر در شهرک صهیونیستی «شلومی» به صدا درآمده است و رسانه‌های عبری می‌گویند که سامانه پدافندی گنبد آهنین دو موشک به سمت یک هدف ناشناس شلیک کرده است.

رادیو ارتش صهیونیستی اما خبر داد که سامانه گنبد آهنین، برای رهگیری یک  راکت فعال شده است. این  راکت ظاهرا به سمت شهرک شلومی در منطقه الجلیل شلیک شده است.

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی اما خبر داد که این  راکت از جنوب لبنان به سمت الجلیل شلیک شده است.برخی از شهرک‌نشیان صهیونیستی ساکن در الجلیل، خبر دادند که سه  راکت رهگیری شده است.

ساکنان شهر «نهاریا» در شمال فلسطین اشغالی هم گفتند که در پی این حملات، ساختمانها به لرزه در آمده است و دستکم سه انفجار مهیب رخ داده است که مانند آن طی چند سال اخیر رخ نداده بود.

مسئولان صهیونیستی از شهرک‌نشینان اسرائیلی خواستند که از پناهگاهها خارج نشوند.

این در حالی است که لحظاتی پیش، بار دیگر حملات  راکتی به شهرکهای اسرائیلی شمال فلسطین از سر گرفته شده است. برخی از رسانه‌ها خبر دادند که در حال حاضر، آژیر خطر در شهرکهای حنیتا، شلومی، یعرا، ادمیت، بتست، افیریم، بسوتا، ایفن مناحیم، شتولا و متسوبا به صدا درآمده است.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که سامانه گنبد آهنین اهداف جدیدی را در آسمان الجلیل رهگیری کرده و آژیرهای خطر به صورت بی‌امان و بدون توقف در شهرکهای اسرائیلی واقع در مرز لبنان به صدا درآمده‌اند.

برخی از منابع عبری از جمله شبکه «کان» می‌گویند که این حجم از حملات  راکت از جنگ دوم لبنان تا کنون بی‌سابقه بوده است. شبکه ۱۴ اما خبر داد که طی ۱۰ دقیقه، ۱۰۰ راکت به شهرکهای اسرائیلی شلیک شده است. در حال حاضر، شلیک  راکت به صورت بی‌وقفه ادامه دارد.

صهیونیستها در حالی مدعی رهگیری راکتها توسط گنبد آهنین شده‌اند که تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از این حملات نشان می‌دهد که بخش اعظمی از این راکتها به اهداف اصابت کرده است و این سامانه فقط موفق به رهگیری چند راکت شده است.

در واکنش به این حملات گسترده، نظامیان رژیم صهیونیستی با توپخانه، حملاتی را به اطراف شهرک «القلیله» در جنوب لبنان انجام دادند. تا کنون، مشخص نیست که چه گروهی مسئول این حملات بوده و حزب الله هم مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

در خصوص پس‌لرزه‌های این حملات، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم خبر داد که یک نشست امنیتی در سطح بالا برگزار خواهد شد و نتانیاهو ریاست آن را بر عهده خواهد داشت. هدف از این نشست، بررسی تحولات مربوط به این حملات است.

درباره تلفاتی که صهیونیستها تا به این لحظه به آن اذعان کرده‌اند، رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند در حملات راکتی امروز، تاکنون سه شهرک‌نشین مجروح شده‌اند.

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.