طلا ۱۰ دلار ارزان شد
18 فروردین 1402 - 9:42
شناسه : 49742
3
روز گذشته در معاملات جهانی قیمت طلا حدود 10 دلار کاهش یافت اما همچنان بالای 2 هزار دلار معامله می‌شود.
منبع : فارس
پ
پ

با افزایش ارزش دلار، قیمت طلا در معاملات روز گذشته کاهش یافت و بازار برای یافتن سرنخ‌هایی در مورد گزارش فرصت‌های شغلی آمریکا عقب‌نشینی کرد.

روز گذشته هر اونس طلا با ۹ دلار و ۶۲ سنت کاهش ۲۰۱۱.۱۱ دلار معامله شد.

پس از کاهش غافلگیرکننده تولید اوپک پلاس و آمارهای ضعیف اقتصادی آمریکا که بر نگرانی در مورد رکود اقتصادی در این کشور افزود، طلا تا این زمان از این هفته ۲.۴ درصد رشد قیمتی داشته است و از ۲ هزار دلار در هر اونس عبور کرده است.

تحلیلگران می‌گویند، گزارش فرصت‌های شغلی آمریکا که امروز منتشر شود، مشخص می‌کند که طلا هفته را بالای ۲ هزار دلار به پایان می‌برد یا پایین آن.

با این حال، واکنش بازار در روز دوشنبه که بیشتر بازارهای مالی باز می‌شوند، مشخص می‌شود زیرا برخی از بازارها در تعطیلات به سر می برند و بسته هستند.

این فلز گران‌بها از نظر سنتی منبع امن سرمایه‌گذاری در برابر تورم و در بی ثباتی های اقتصادی محسوب می شود اما وقتی نرخ بهره بالا می رود از جذابیت آن کم می شود زیرا دارایی بدون بهره و سود است و هزینه‌های نگهداری آن بالا می رود.

از طرفی سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا در نزدیکی پایین‌ترین رقم ۷ ماه گذشته قرار دارد. ارزش دلار نیز ۰.۱ درصد افزایش یافته و طلا را برای مالکان ارزهای دیگر گران کرده است.

در عین حال، قیمت بالای طلا در این هفته تقاضا برای طلای فیزیکی در بازارهای اصلی آسیایی را به شدت کم کرد و برخی از معامله‌گران مجبور شدند با تخفیف مشتریان را جذب کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.