ابراز نگرانی کره جنوبی و آمریکا از فعالیت‌های سایبری کره شمالی
18 فروردین 1402 - 9:45
شناسه : 49745
2
کره جنوبی و آمریکا امروز (جمعه) در بیانیه‌ای مشترک نگرانی خود را بابت فعالیت‌های خصمانه سایبری کره شمالی در حمایت از برنامه‌های تسلیحاتی خود ابراز کردند.
منبع : ایسنا
پ
پ

مقام‌ها و کارشناسان آمریکایی و متحدانش می‌گویند، منابع مالی ارز دیجیتال به سرقت رفته از سوی هکرهای کره شمالی منبع اصلی درآمد این کشور برای تامین مالی برنامه‌های تسلیحاتی پیونگ یانگ است.

در میانه تهدیدهای فزاینده اتمی و موشکی کره شمالی، فرستاده اتمی کره جنوبی با همتایانش از آمریکا و ژاپن در سئول دیدار و آزمایش‌های تسلیحاتی پیونگ یانگ را محکوم کرد.

در بیانیه مشترک آمریکا و کره جنوبی آمده است: ما نگرانی شدید خود را بابت تداوم فعالیت‌های خصمانه سایبری کره شمالی به منظور دور زدن تحریم‌های سازمان ملل و کسب درآمد برای انجام برنامه‌های موشکی این کشور ابراز می‌کنیم.

در این بیانیه با تاکید بر کشورهای عضو سازمان ملل در تبعیت از قطعنامه‌های شورای امنیت برای بازگرداندن کارگران کره شمالی به کشورشان نیز آمده است: ما همچنین نگرانی عمیق خود را درباره چگونگی حمایت کره شمالی از برنامه‌های اتمی و موشکی‌اش به وسیله سرقت و پولشویی و همچنین جمع آوری اطلاعات از طریق فعالیت‌های خصمانه سایبری اعلام می‌کنیم.

تنش‌ها در شبه جزیره کره به شدت زیاد است. واشنگتن و سئول یکسری رزمایش‌های بهاره از مارس آغاز کرده‌اند.

پیونگ یانگ خشمگین از این رزمایش‌ها، فعالیت‌های نظامی خود را در هفته‌های اخیر تشدید کرده است.

این کشور کلاهک‌های کوچک اتمی را رونمایی کرده و یک موشک قاره پیمای بالستیک نیز که می‌تواند به هر نقطه از ایالات متحده حمله کند، شلیک کرد.

در میانه این آزمایش‌ها و رزمایش‌ها، لفاظی‌هایی نیز رد و بدل شده است. روز پنج‌شنبه، کره شمالی دولت‌های واشنگتن و سئول را به این مساله متهم کرد که با دامن زدن به تنش‌ها، به دنبال ایجاد یک جنگ اتمی از طریق مانورهای نظامی خود هستند.

“کیم گان”، مذاکره کننده ارشد اتمی کره جنوبی نیز گفته که جاه طلبی‌های اتمی پیونگ یانگ چیزی بیش از یک بومرنگ که خودش را تخریب می‌کند و اقتصاد آن را از بین می‌برد، نیست.

در این میان، دولت ژاپن نیز تحریم دو ساله تجارت علیه کره شمالی را اعلام کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.