کره شمالی بمب استراتژیک زیردریایی شلیک کرد
19 فروردین 1402 - 8:16
شناسه : 49806
2
کره شمالی اقدام به آزمایش یک سامانه تسلیحاتی استراتژیک از زیر دریا کرده است.
منبع : فارس
پ
پ

کره شمالی اقدام به آزمایش یک سامانه تسلیحاتی استراتژیک از زیر دریا کرده است.

وب‌سایت رسمی حکومت کره شمالی گفته این کشور نوع دیگری از یک سلاح قادر به حمل سلاح هسته‌ای به نام «هائیل-۲» را آزمایش کرد.

آزمایش این تست بعد از آن صورت گرفت که کره شمالی افشا کرد دارنده یک سامانه پهپادی زیر آبی برای انجام حملات مخفی به مواضع دشمن است.

وب‌سایت کره شمالی درباره آزمایش این سلاح استراتژیک نوشت: «این آزمایش به خوبی قابلیت اعتماد به سامانه تسلیحاتی استراتژیک و قابلیت حملات مرگبار آن را نشان داد.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند.

کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است.

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

کره شمالی در هفته‌های گذشته در واکنش به رزمایش مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی فعالیت‌های نظامی‌اش را تشدید کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) بامداد پنجشنبه هم به نقل از «چو جو-هیون» – که او را تحلیلگر امور امنیت بین‌الملل معرفی کرد – گزارش داد که پیونگ‌یانگ در مقابله با رزمایش آمریکا و کره جنوبی گام‌های نظامی تهاجمی برمی‌دارد.

چو هشدار داد که رزمایش‌های نظامی «دیوانه‌وار» کره جنوبی و آمریکا، شبه‌جزیره کره را به «بشکه باروتی» تبدیل کرده است که هر لحظه ممکن است منفجر شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از این گزارش، وی درباره واکنش کره شمالی توضیح داد: «بازدارندگی جنگی ما کماکان با اقدامات تهاجمی، مسئولیت‌پذیری و اعتماد به ماموریت حیاتی خود را نشان خواهد داد».

این تحلیلگر کره شمالی که به احتمال زیاد در حال قرائت بیانیه‌ای دولتی بود، تصریح کرد: «هیجان رویارویی نظامی بی‌پروای آمریکا و پیروانش علیه کره شمالی، وضعیت شبه‌جزیره کره را به یک فاجعه غیرقابل برگشت تا آستانه یک جنگ هسته‌ای سوق می‌دهد».

طبق این گزارش، چو ضمن توصیف آمریکا به عنوان «سرطانی برای صلح جهانی»، افزود: «اکنون جامعه بین‌المللی به اتفاق آرا امیدوار است که ابرهای سیاه جنگ هسته‌ای بر فراز شبه جزیره کره هر چه زودتر از بین برود».

پیش از این، نیروی دریایی سه کشور آمریکا، کره جنوبی و ژاپن برای مقابله با تهدیدهای اتمی و موشکی کره شمالی، رزمایش دو روزه ضد زیردریایی برگزار کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.