برخورد جدی پلیس با کشف حجاب از شنبه ۲۶ فروردین/ سردار رادان تاکید کرد؛ تذکر، توقیف، پلمب و معرفی به دستگاه قضایی در انتظار متخلفان
20 فروردین 1402 - 8:52
شناسه : 49896
3
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: از شنبه هفته آینده افرادی که در معابر عمومی، خودرو یا اماکن تجاری اقدام به کشف حجاب کنند با اسناد و مدارک به محاکم قضایی معرفی می شوند.
منبع : فارس
پ
پ

سردار احمدرضا رادان فرماندهی کل انتظامی کشور در گفت‌وگوی تلویزیونی به دغدغه‌های مردم اشاره و اظهار داشت: در ابتدای حکم مسئولیت بنده در فرماندهی انتظامی اعلام کردم که وظیفه خود و همکارانم این است که دغدغه های مردم را شناسایی کرده و بر اساس دغدغه مردم اقدام کنیم.

سردار رادان گفت: موضوع سرقت، معتادان متجاهر و قاچاق کالا که جزو اولویت های دو ماهه پایان سال هم شد و امسال هم ادامه دارد از این جنس بود.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: یکی دیگر از دغدغه‌های مردم، متدینین جامعه و آحاد جامعه و حتی ابلاغ هایی که توسط قوه قضاییه و دولت صورت گرفت موضوع کشف حجاب بود؛ اگرچه در مرحله اول شاید اینگونه تصور شود که این یک موضوع اجتماعی است اما همه سرریزهای اجتماعی به نوعی پیوند انتظامی هم پیدا می‌کند و باید و نبایدهایی را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: بر این باور هستیم که بانوان عزیز ایران بانوان عفیفی هستند، اخلاق محور هستند و به سلامت جامعه توجه دارند و سلامت جامعه در خور حفظ حجاب خوب و در  خور شأن است که قاطبه بانوان این را رعایت می‌کنند اما عده‌ قلیلی هستند که رفتار غیر از این دارند که قاطبه‌شان غافل هستند در موضوع؛ که تقاضا داریم واحدهای فرهنگی هم به وظیفه شان عمل کنند تا این غفلت‌ها را متوجه شوند.

فرمانده کل انتظامی کشور به عملکرد پلیس در این حوزه اشاره و اعلام کرد: همکاران من در سه حوزه معابر عمومی که کشف حجاب بعضا در آن صورت می گیرد، خودرو و اماکن اقدام هایی را انجام دادند و به صورت جدی با اعلام خبر قبلی از شنبه ۲۶ فروردین همکاران من به صورت جدی در این سه حوزه عمل می کنند به صورتی که در حوزه معابر با استفاده از فناوری و تجهیزات پیشرفته فرد شناسایی می شود؛ به فرد توجه و تذکر داده می شود و بعد از آن فرد با مدارک به دستگاه قضایی معرفی می‌شود تا به مورد آن رسیدگی کنند.

سردار رادان تصریح کرد: در حوزه خودرو بار اول به فرد تذکر و توجه داده میشود و بار دوم خودرو توقیف می شود به سه نحو ممکن؛ توقیف الکترونیکی یا توقیف در محل یا توقیف در پارکینگ هرکدام که عملی باشد که توصیه می‌کنیم که رانندگان عزیز دقت داشته باشند به خصوص صاحبان خودرو.

وی به حوزه صنوف اشاره و اظهار داشت : در حوزه صنوف هم صنوفی که متصدیانش احیاناً کشف حجاب می کنند حتماً مورد توجه جدی قرار می‌گیرد ، توجه به آنها داده شده و اخطار پلمب گرفته و پلمب می‌شوند و این موضوع شامل باغ تالار ها و رستوران ها و مراکز بزرگ از این دست هم می‌شود که باید متوجه باشند.

سردار رادان اعلام کرد: مطالباتی که مسئولان محترم دارند مورد توجه است؛ یعنی همان گونه که در وزارت آموزش و پرورش و بهداشت و درمان در حوزه های خودشان بحث انجام به وظایفشان را گفتند بقیه دستگاه‌ها هم مکلف شدند که وظایف خودشان را در این حوزه عمل کنند و امیدواریم که همچنان که مردم همواره همراه و همکار هستند در این حوزه نیز همراه باشند.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: ما وظیفه خود میدانیم برای حفظ سلامت جامعه قانون را عمل کنیم و از قانون هم کوتاه نیاییم و فکر می‌کنم مردم هم همین ها را از ما بخواهند.

سردار رادان در پاسخ به این سوال که در اطلاعیه پلیس خبر از وجود مستندات آمده بود، اعلام کرد: ما بار اول تذکر می‌دهیم و در  همان تذکر از فردی که تذکر می گیرد با همان سر پیامک می‌خواهیم اگر ما اعلام کردیم و نظری بود و اشتباهی بوده به ما اعلام کند و حرف ایشان را می‌پذیریم؛ اما اگر دو بار تکرار شد نشان می دهد شاید اشتباهی صورت نگرفته و بار دوم حتماً هم اگر همان سر پیامک باشد دیگر به آن توجه نمی شود.

وی گفت: قطعاً از فناوری و هوشمندی استفاده خواهیم کرد و مدارک قطعیت خواهد داشت حتی در مرحله اول هم که مدارک قطعیت دارد اگر فرد گفت نبوده، می پذیریم چرا که اعتماد به مردم مان داریم اما فقط در یک مرحله.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.