دانشگاهیان در آینده اقتصاد کشور نقش ممتازی دارند
22 فروردین 1402 - 9:27
شناسه : 50074
3
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آینده اقتصاد کشور که مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان است دانشگاهیان نقش بسیار بسیار بالا و ممتازی خواهند داشت، گفت: به همان اندازه که دولت می‌خواهد اقتصاد و تولید رونق بگیرد باید فضا برای مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان که همگی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند فراهم کند.
منبع : فارس
پ
پ

حسین حق‌وردی عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی درباره  شعار سال با عنوان «مهار تورم، رشد تولید»، گفت: مقام معظم رهبری از ابتدای دهه ۹۰ عناوین کلی شعار سال را، شعار اقتصادی انتخاب می‌کنند. ایشان در سمت‌گیری و سوگیری کلی کشور به ما گوشزد می‌کنند که مشکل اصلی کشور، مشکل  اقتصادی است.

* عمده نارضایتی‌های مردم ریشه در امور اقتصادی و معیشت دارد

وی افزود: اگر نتوانیم مشکل اقتصاد را حل کنیم، نمی‌توانیم بر مشکلات کلی کشور فائق آییم و با نارضایتی‌ها غلبه کنیم. عمده نارضایتی موجود هم ریشه در امور اقتصادی و معیشت مردم دارد. گواهی اقتصادی که در سال‌های اخیر در کشور گسترده و رواج داشته این است که فرصت سرمایه‌گذاری از سرمایه‌گذاران گرفته شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث مشکلات اقتصادی همیشه توجه به تولید اولویت دارد، گفت: باید بتوانیم مشکلات مرتبط با تولید را رفع و تسهیل کنیم تا تولیدکننده بتواند با خیالی آسوده کار کند و از سودش بهره‌ ببرد؛ البته سود تولید باید از سود پولی که در بانک‌ها می‌گذاریم بیشتر باشد تا تولیدکننده تشویق شود که به سمت تولید روی بیاورد.

* تسهیل قوانین سختگیرانه تولیدکنندگان

حق‌وردی در ادامه یادآور شد: باید مشکلات کلی تولید را در حوزه‌های مختلف رفع کنیم و قوانین سخت‌گیرانه مانند بیمه، مالیات و گمرک را برای تولیدکننده تسهیل کنیم، سعی کنیم سوگیری تمام بخش‌ها به سمت رشد تولید باشد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سال گذشته نیز مقام معظم رهبری با توجه به لزوم دخالت دادن نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی سال را «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند که آغاز بهبود چرخه تولید و افزایش نرخ اشتغال در کشور بود.

وی در پایان گفت: با مصوبه‌ای که مجلس شورای اسلامی برای شرکت‌های دانش‌بنیان داشت که با آن مصوبه، شرایط برای رشد، توسعه و رفع مشکلات شرکت‌های دانش بنیان فراهم آمد. قطعاً در آینده اقتصاد کشور که مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان است دانشگاهیان نقش بسیار بسیار بالا و ممتازی خواهند داشت و به همان اندازه که دولت می‌خواهد اقتصاد و تولید رونق بگیرد؛ باید فضا برای مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان که همگی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند فراهم کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.