آمریکا رصد شبکه‌های اجتماعی را گسترش می‌دهد
24 فروردین 1402 - 13:45
شناسه : 50225
1
شبکه ان. بی. سی نیوز بامداد پنجشنبه گزارش داد که دولت آمریکا پس از افشای اسناد فوق محرمانه این کشور قصد دارد رصد شبکه‌های اجتماعی و تالارهای گفت‌وگو را گسترش دهد.
منبع : ایرنا
پ
پ

یک مقام ارشد دولت و یک مسئول در کنگره آمریکا به این شبکه تلویزیونی اعلام کردند اسناد محرمانه وزارت دفاع آمریکا چند هفته در فضای مجازی در حال انتشار بود و نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده نتوانستند این وضعیت را رصد کنند. بنابراین دولت درصد گسترش نظارت و رصد شبکه‌های اجتماعی و تالارهای گفت‌وگو در فضای مجازی است.

تغییر در نحوه جمع‌آوری اطلاعات جاسوسی نیز یکی دیگر از راهکارهای مقام‌های آمریکایی است. در عین حال، آنها در پی کشف نحوه انتشار این اسناد و جلوگیری از بروز یک اتفاق مخرب دیگر هستند.

برخی از این اسناد در اوایل ماه مارس در شبکه اجتماعی «دیسکورد» و برخی دیگر نیز در اوایل ماه ژانویه انتشار یافته بودند.

بیش از ۱۰۰ سند درز یافته اطلاعاتی آمریکا حاوی اطلاعات حساس و طبقه بندی شده درباره جنگ اوکراین، فعالیت‌های نظامی روسیه، چین و خاورمیانه است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا که نامش فاش نشده است، به ان. بی. سی نیوز گفت: هیچ کسی از این موضوع خوشحال نیست.

وی افزود که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تلاش می‌کند تعداد تارنماهایی را تحت رصد نهادهای اطلاعاتی و مجری قانون رصد هستند، افزایش دهد.

یک مقام کنگره آمریکا که نام او نیز فاش نشده است، گفت جامعه اطلاعاتی اکنون در حال بررسی این موضوع است که چگونه می‌تواند شبکه‌هایی مانند دیسکورد را پالایش و رصد کند تا از وقوع اتفاقات مشابه در آینده جلوگیری کند.

افشای این اسناد پرسش‌های جدیدی را در خصوص نحوه مدیریت اطلاعات جاسوسی حساس در دولت و لزوم بازنگری در دسترسی افراد به آنها ایجاد کرده است.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند که دولت این کشور دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده را محدود کرده و در حال بررسی اقدمات دیگری است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.