سیدحسن نصرالله : حضور ایران در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی تثبیت شد
25 فروردین 1402 - 17:36
شناسه : 50317
2
سید حسن نصرالله در مراسم روز جهانی قدس طی سخنانی با اشاره به آمادگی و توانایی مقاومت برای رویارویی با تجاوزات صهیونیست‌ها گفت: رژیم اسرائیل آماده باش خود را در تمام جبهه‌ها اعلام کرده و احساس ترس و نگرانی دارد، در حالی که محور مقاومت در آرامش است.
منبع : ایرنا
پ
پ

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در سخنرانی روز جهانی قدس گفت: امروز روز جهانی قدس را گرامی می‌داریم که چهل سال پیش امام خمینی(ره) آن را نامگذاری کردند.

وی افزود: روز قدس متعلق به تمام فلسطین و اعلام همبستگی امت اسلام و شرافتمندان و آزادگان جهان با فلسطین، قدس و مردم مظلوم آن است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که روز قدس یادآوری به همه است تا مسئولیت خود در قبال قدس و فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی را بدانند و به آن  عمل کنند.

محور مقاومت در آرامش و اسرائیل در “وحشت” است

سید حسن نصرالله با اشاره به آمادگی و توانایی مقاومت برای رویارویی با تجاوزات صهیونیست‌ها گفت: رژیم اسرائیل آماده باش خود را در تمام جبهه‌ها اعلام کرده و احساس ترس و نگرانی دارد، در حالی که محور مقاومت در آرامش است.

افول قدرت آمریکا ادعا نیست “واقعیت” است

وی در بخش دیگری از سخنانش به افول قدرت آمریکا در جهان اشاره کرد و در این باره به نمونه‌هایی عینی این واقعیت اشاره  و تاکید کرد : آمریکا دیگر همانند گذشته قدرتمند نیست، افول قدرت آمریکا ادعا نیست واقعیت است و شواهد مختلفی برای آن وجود دارد. اولین شاهد افول آمریکا، کشور ونزوئلا است که تمام طرح های آمریکا برای سرنگونی دولت این کشور شکست خورد. شاهد دیگری  که زلزله‌ای در منطقه ما ایجاد کرد، شکست آمریکا در افغانستان پس از بیست سال جنگ و هزینه کردن صدها میلیارد دلار و تلفات و خسارتهای سنگین است. آمریکا فقط به دنبال منافع خود در منطقه است و با هیچ کس عقد اخوت و دوستی نبسته است.

کشورهای عربی نمی‌توانند به آمریکا تکیه کنند 

سید حسن نصرالله با اشاره به ضعف و افول قدرت آمریکا در نگاه متحدین این کشور در منطقه ادامه داد: برخی مسئولان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ما گفتند متقاعد شده‌اند که نمی‌توان به طور مطلق برای حمایت از نظام یا دولتشان به آمریکا تکیه کنند.

حمایت مجدد سید حسن نصرالله از توافق ایران و عربستان

دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنانش از توافق اخیر بین ایران و عربستان برای احیای مناسبات دو کشور استقبال کرد و گفت: روابط دوجانبه و گفتگو میان کشورهای منطقه  است که امنیت و ثبات را به همراه دارد.

محور مقاومت در برابر جنگ‌های آمریکا طی ۱۰ سال اخیر قدرتمندانه پیروز شد

سید حسن نصرالله همچنین به توافق عادی سازی با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: بر خلاف دروغگویی مسئولان اسرائیلی، عادی‌سازی به درخواست آمریکا صورت گرفته است. تحولات بین المللی که شاهد آن هستیم، برای محور مقاومت بسیار سودمند است.

وی به تحولات سوریه و ازسرگیری روابط کشورهای عربی با دمشق نیز اشاره کرد و افزود: شاهد بهبود اوضاع سوریه و ازسرگیری روابط سیاسی میان این کشور و برخی کشورهای عربی هستیم.

حضور ایران در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی تثبیت شد

سید حسن نصرالله در ادامه سخنانش به ایران هم اشاره کرد و گفت: حضور ایران در معادلات منطقه‌ای و بین المللی تثبیت شده است، ایران توانست بر تحریم‌ها و محاصره و تلاش‌ها برای انزوایش و نیز بر اغتشاشات پیروز شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.