قانونگذار آمریکایی: چین همزمان با حمله به تایوان به آمریکا حمله سایبری می‌کند
28 فروردین 1402 - 8:10
شناسه : 50479
1
نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا مدعی شد، حمله چین به تایوان با حمله سایبری به آمریکا شروع می‌شود.
منبع : فارس
پ
پ

«مایک گلگر»، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای ادعا کرد، واشنگتن باید فرض کند چین در صورت دست زدن به حمله به تایوان حملات سایبری علیه آمریکا اجرا کند.

به نوشته پایگاه خبری «نیوزمکس»، گلگر که رئیس کمیته منتخب امور چین در مجلس نمایندگان آمریکا است به نشریه «پلتیکو» گفت: «اگر شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین به تایوان حمله کند، باید فرض کنیم او در چارچوب این عملیات دست به حملات سایبری علیه آمریکا می‌زند.»

او در توضیح این ادعایش گفت: «این عملیات احتمالا شامل حملات علیه شبکه توزیع برق، سامانه‌های آب‌رسانی و زیرساختهای مخابرات خواهد شد.»

نشریه پلتیکو همچنین از نگرانی فزاینده مقام‌های آمریکایی درباره تهدید حملات چین در خاک آمریکا خبر داده است.

به نوشته این نشریه، مقام‌های آمریکایی می گویند در صورتی که چین به تایوان حمله کند، مجموعه‌ای از حملات دیجیتال را به صورت همزمان علیه آمریکا به راه می‌اندازد.

طبق گزارش پلتیکو، به ادعای چند قانونگذار ارشد، و مقام حوزه امنیت سایبری و جامعه اطلاعاتی آمریکا، اگر حمله به تایوان اجرا شود، چین احتمالا تلاش خواهد کرد در سامانه‌های حیاتی آمریکا از جمله با حملات سایبری علیه سامانه‌های حمل‌ونقل نظامی در بنادر و راه‌آهن یا علیه خدمات مهم شهری همچون توزیع برق و آب اختلال ایجاد کند.

پلتیکو استدلال کرد، هکرهای چینی همچنین ممکن است دست به حمله علیه شبکه‌های شرکت‌های خدمات دهنده به ارتش آمریکا یا حمله به اپراتورهای زیرساختهای حیاتی این کشور زده و سیستم‌های آنها را به هدف اخذ باج گروگان بگیرند.

«کریستور رای»، مدیر دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در سال ۲۰۲۰ مدعی شده بود، سازمان تحت امرش هر ۱۰ ساعت یک بار یک تحقیقات جدید درباره تلاشهای ضداطلاعاتی چین افتتاح می‌کند و نیمی از تحقیقات اف.بی.آی در حوزه ضداطلاعات مرتبط با چین هستند. از سوی دیگر جامعه اطلاعاتی آمریکا پیش از این در ارزیابی های خود از تهدیدات هشدار داده که چین «تقریبا به صورت مسلم توان انجام حملات سایبری مخرب و ویرانگر را دارد.»

پلتیکو همچنین ادعا کرد، چین هنوز به صورت کامل توانمندی های سایبری مخرب خود را به جهان نشان نداده و این سبب خواهد شد که اطلاع پیدا کردن دقیق از چگونگی برنامه‌های آنها در این حوزه دشوارتر باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.