اوکراین: ضدحمله را آماده و اجرا می‌کنیم
29 فروردین 1402 - 8:58
شناسه : 50569
0
یک مقام ارشد اوکراینی مدعی شد، این کشور هر زمان که آماده باشد ضدحمله علیه سربازان روسیه را شروع خواهد کرد.
منبع : فارس
پ
پ

یک مقام وابسته به دولت اوکراین روز دوشنبه ادعا کرد، این کشور ضدحمله خود علیه قوای روسیه را در زمان آماده شدن برای آن به اجرا در خواهد آورد و با گذشت زمان سطح لازم آمادگی نظامی برای انجام این کار را کسب می کند.

«اولکسی دانیلوف»، دبیر شورای دفاع و امنیت ملی دولت اوکراین در مصاحبه در شهر کی‌یف به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفت، متحدان اوکراین مشغول کمک به آن به منظور کسب تجهیزات فنی لازم برای اجرای این ضدحمله و تحویل مهمات و خودروهای زرهی سنگین هستند.

این مقام اوکراینی از سوی دیگر متحدان کشور خودش را نیز متهم به بدقولی کرده و به باد انتقاد گرفت. او گفت: «گاهی این کشورها قول یک چیزی را داده و بعدا کاملا متفاوت از آن عمل می‌کنند.»

او اضافه کرد: «اگر ما آماده نشده باشیم بدون آمادگی عملیات را شروع نخواهیم کرد.»

دانیلوف درباره جنجال اخیر مربوط به درز اسناد اطلاعاتی آمریکا به اینترنت نیز مشابه با دیگر رهبران اوکراین موضع‌گیری کرده و گفت که از نظرش این اسناد آسیب شدیدی به حملات آینده اوکراین وارد نکرده و کی‌یف اطلاعات بسیار حساس را با هیچ کس مبادله نمی‌کند.

او ادعا کرد: «اگر کسی فکر می‌کند که ما به کسی گزارش می‌دهیم شدیدا اشتباه می‌کند. ما در نشست‌های پشت درهای بسته به همراه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین درباره یک چنین مسائل امنیتی حساسی تصمیم می‌گیریم  و تنها در آنجا تصمیم گرفته خواهد شد که ما چه زمان، با چه سرعت و در چه مسیری خاکمان را آزاد کنیم.»

این اسناد شامل یک سری افشاگری های حساس قبلا گزارش نشده درباره اوکراین از جمله برآوردهای مربوط به اتمام مهمات سامانه‌های ضدهوایی مهم این کشور هستند.

دانیلوف از اظهارنظر درباره ذخایر تسلیحاتی فعلی اوکراین خودداری کرده و تنها گفت: «این ذخایر برای مهار روسیه کافی خواهند بود.»

او در ادامه ادعاهایش درباره تدارک اوکراین برای اجرای حمله احتمالی خود اظهار کرد، آماده‌سازی های اوکراین برای این حمله به صورت ۲۴ ساعته «از جمله در روزهای تعطیل شنبه و یکشنبه انجام می‌شود. در جنگ روز تعطیل وجود ندارد. دیر یا زود این آمادگی کسب می‌شود و این بار هزینه بسیار بالایی برای ما دارد.»

این مقام اوکراینی همچنین در این مصاحبه از تایید این مساله که آیا سامانه‌های دفاع هوایی «پاتریوت» وعده داده شده از سوی آمریکا به اوکراین وارد شده‌اند خودداری کرد اما تلویحا به ورود آنها اشاره کرد.

خبرنگار خبرگزاری آسوشیتدپرس از دانیلوف نظرش را درباره صحبت چند روز قبل «یوری ایهنات»، سخنگوی نیروی هوای اوکراین با این مضمون که سامانه‌های پاتریوت آمریکا طبق انتظارات زمانی بعد از عید پاک وارد اوکراین خواهند شد پرسید که او در پاسخ گفت: «عید پاک گذشته است. پاسخ سوال شما ساده است، همه چیز خوب است.»

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.