بلینکن: سیاست گروه ۷ در قبال ایران، دیپلماسی همراه با بازدارندگی است
29 فروردین 1402 - 9:02
شناسه : 50576
2
وزارت خارجه آمریکا ضمن متهم کردن ایران به «اقدامات ثبات‌زدا»، گفت که گروه ۷ در قبال تهران با وحدت رویه پیش می‌رود که شامل تنش‌زدایی و دیپلماسی همراه با بازدارندگی است.
منبع : فارس
پ
پ

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه گفت که کشورهای عضو گروه ۷، سیاست دیپلماسی همراه با بازدارندگی را در قبال ایران اتخاذ کرده‌اند.

بلینکن در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «گروه ۷ در قبال ایران با وحدت رویه پیش می‌رود که شامل تنش‌زدایی و دیپلماسی همراه با بازدارندگی است».

وی درباره نشست شامگاه دوشنبه گروه ۷ توضیح داد: «ما همچنین توافق کردیم که عادی‌سازی روابط با جامعه جهانی که طالبان به دنبال آن است، منوط به اقدامات آنها می‌باشد. در آسیای مرکزی نیز ما همچنان متعهد به حل‌وفصل کردن نگرانی‌های مشترک هستیم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز درباره این نشست اظهار داشت: «در نشست وزرای خارجه کشورهای ۷ با دستورکار خاورمیانه و آسیای مرکزی، بر روی طیفی از موضوعات مانند رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران توافق شد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «همچنین روی کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و تشویق رشد اقتصادی در آسیای مرکزی با تنوع مسیرهای تجاری نیز مورد اجماع قرار گرفت».

پیش از این، پایگاه آکسیوس به نقل از منابع آگاه نوشته بود که دولت آمریکا در هفته‌های گذشته با مقام‌های اسرائیلی و اروپایی درباره توافق موقت با ایران رایزنی کرده است.

یک مقام اسرائیلی و یک دیپلمات غربی به آکسیوس گفت ایرانی‌ها از رایزنی‌های آمریکا در خصوص این طرح مطلع هستند اما تا کنون این ایده را رد کرده‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.