سخنگوی پنتاگون: نمی‌دانیم چه تعداد سند افشا شده است
29 فروردین 1402 - 13:34
شناسه : 50603
1
یک سخنگوی پنتاگون گفت وزارت دفاع آمریکا همچنان از دامنه و میزان افشای اسناد محرمانه‌ای که اخیراً به صورت آنلاین منتشر شد، بی‌اطلاع است.
منبع : فارس
پ
پ

یک سخنگوی پنتاگون دوشنبه (۱۷ آوریل) گفت وزارت دفاع آمریکا همچنان در تلاش برای فهمیدن دامنه و میزان افشای اسنادی است که اخیراً به صورت آنلاین منتشر شده است.

«سابرینا سینگ» معاون دبیر مطبوعاتی پنتاگون گفت «به یافتن اسناد آنلاین ادامه می‌دهیم». وی افزود: پنتاگون تعداد مشخصی از اسناد را شناسایی نکرده و ما همچنان در حال ارزیابی دامنه و میزان افشا هستم.

طبق گزارش‌ها، در این اسناد افشاشده که نیروهای ویژه آمریکا و ناتو در اوکراین فعال هستند؛ تلفات اوکراینی‌ها بیشتر از آن است که مقام‌های آمریکایی به صورت علنی تایید کرده‌اند؛ نیروهای اوکراینی با کمبود مهمات روبرو هستند و ایالات متحده از متحدان خود در طول درگیری جاسوسی می‌کرده است. در این اسناد همچنین زمان شروع حمله ادعایی بهاری اوکراین علیه روسیه افشا شده است. مقام‌های آمریکایی مدعی هستند بسیاری از فایل‌های افشاشده جعلی و دستکاری شده است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این افشا، بررسی امنیتی داخلی را برای جلوگیری از اتفاقات مشابه اعلام کرده است. به نوشته وبسایت شبکه خبری راشا تودی، این اقدام بیشترین پیشروی یک مقام ارشد دفاعی آمریکا در تایید صحت این اسناد است. پیش از این پنتاگون تنها می‌گفت به نظر می‌آید برخی فایل‌ها از نظر قالب به گزارش‌های اطلاعاتی این وزارتخانه نزدیک است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین جمعه به خبرنگاران گفت مسکو این اسناد را بررسی کرده است. پیش‌تر، سرگئی ریابکوف معاون وزیر دفاع روسیه گفت برخی فایل‌ها می‌تواند به عنوان بخشی از کارزار فریب غرب با هدف کم اهمیت جلوه دادن توانایی‌های ارتش اوکراین در آستانه حمله شایعه‌شده بهاری اوکراین درز کرده باشد.

روزنامه واشنگتن‌پست درباره عامل این افشاگری گزارش داد او یک مرد جوان و تنهاست که در یک پایگاه نظامی آمریکا کار می‌کرده و برای اولین بار، سال گذشته این اسناد را در داخل یک تالار گفت‌وگوی شبکه اجتماعی دیسکورد منتشر کرده است. روزنامه وال‌استریت‌ژورنال هم به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شده که فرد مذکور عضو گارد ملی هوایی آمریکا بوده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.