باکو: ارمنستان همچنان به ترویج دشمنی نژادی ادامه می‌دهد
31 فروردین 1402 - 8:55
شناسه : 50738
3
وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به بیانیه وزارت خارجه ارمنستان، این کشور را به ریاکاری متهم کرد.
منبع : فارس
پ
پ

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان شبانگاه چهارشنبه در واکنش به بیانیه وزارت خارجه ارمنستان مدعی ریاکاری و تقلب طرف مقابل شد.

به گزارش خبرگزاری «آذرتاج» در بخشی از بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان آمده است، اتهام زدن به باکو در پاکسازی قومی و ادعا به عنوان طرفی صلح‌آمیز که در طول قریب به ۳۰ سال ۹ شهر و صدها روستا را غارت کرده، مصداق «ریاکاری» و «تقلب» است.

بر اساس این گزارش، دولت ارمنستان روز چهارشنبه اظهارات «الهام علی اف» رئیس جمهورجمهوری آذربایجان را در خصوص ارامنه ساکن  قره باغ محکوم کرد. علی اف در مصاحبه‌ای گفت: «تجزیه طلبان باید بدانند که دو راه دارند. یا تحت حاکمیت جمهوری آذربایجان زندگی کنند یا از این منطقه بروند.»

در واکنش به این اظهارات، وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام کرد این «سخنان نفرت انگیز» نشان دهنده قصد علی اف در پاکسازی قومی در قره باغ است.

به گزارش خبرگزاری آذرتاج، در بخش دیگر  بیانیه باکو  آمده است، ادعاهای ارمنستان مبنی بر اقدامات نفرت پراکنی جمهوری آذربایجان کاملا بی اساس است، زیرا ارمنستان علیرغم تعهدات بین‌المللی و حتی تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری، همچنان به ترویج دشمنی نژادی ادامه می‌دهد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان تاکید کرد که به روند ادغام مجدد ارامنه ساکن در قره باغ متعهد است و ارمنستان باید از مداخله در این روند دست بردارد.

این وزارتخانه در زمینه دو نظامی دستگیر شده این کشور توسط ایروان نیز اعلام کرد که این دو در شرایط نامساعد جوی وارد خاک ارمنستان شده و در قتل ادعایی بدون هیچ مبنای قانونی دستگیر شدند و مورد خشونت غیرانسانی بر خلاف اصول حقوق بشردوستانه بین‌المللی قرار گرفتند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.