ادعای وال استریت ژورنال: حمایت مصر و «خلیفه حفتر» از دو طرف درگیر در سودان
31 فروردین 1402 - 9:00
شناسه : 50745
3
روزنامه آمریکایی مدعی شد که مصر و لیبی به دو طرف درگیر در سودان کمک‌های نظامی ارسال کرده‌اند.
منبع : فارس
پ
پ

یک روزنامه آمریکایی شبانگاه چهارشنبه به وقت تهران مدعی شد که مصر و لیبی از جمله حامیان نیروهای نظامی مخالف ارتش  و نیروهای نظامی دولت سودان هستند.

روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از منابع آگاه مدعی شد که افراد مطلع گفته‌اند که یک رهبر قدرتمند شبه نظامیان لیبی و ارتش مصر از ژنرال‌های مخالف ارتش سودان  و نیروهخای نظامی  دولتی حمایت نظامی کرده‌اند.

بنابرادعای این روزنامه، ژنرال «خلیفه حفتر» رهبر شبه نظامیان لیبی دستکم یک هواپیما برای ارسال تجهیزات نظامی برای ژنرال‌های مخالف  در ارتش سودان فرستاده است. مصر نیز هواپیماهای جنگی و خلبانان خود را برای حمایت از ارتش سودان به این کشور فرستاده است.

این گزارش حاکیست، سندیکای پزشکان سودان در گزارشی تعداد کشته‌های درگیری‌های چند روز گذشته در سودان را ۱۷۴ کشته و ۱۰۴۱ زخمی اعلام کرد.در این گزارش آمده است که تنها در روز گذشته ۳۰ غیرنظامی کشته و ۲۴۵ نفر زخمی شدند.

در این گزارش همچنین آمده است که تعدادی از کشته‌ها و زخمی‌ها نیز به دلیل دشواری نقل و انتقال آن‌ها به بیمارستان و اوضاع امنیتی، در این آمار گنجانده نشده‌اند.

از چند هفته قبل به دلیل اختلاف میان فرماندهی نیروهای مسلح سودان و نیروهای پشتیبانی سریع درباره زمان‌بندی و فرماندهی ارتش، تنش میان «عبدالفتاح البرهان» فرمانده نیروهای مسلح و «محمد حمدان دقلو» معروف به (حمیدتی) فرمانده نیروهای پشتیبانی در این کشور تشدید شد و از روز شنبه این درگیری‌ها کلید خورد.

از سوی دیگر عصر  سه‌شنبه نیروهای پشتیبانی سریع و ارتش سودان موافقت خود را با آتش‌بس ۲۴ ساعته در این کشور اعلام کرده‌اند. این آتش‌بس از ساعت شش بعد از ظهر به وقت محلی اجرایی شد. اما تنها دقایقی پس از اعلام آتش‌بس ۲۴ ساعته در سودان، صدای تیراندازی و انفجار در اطراف «خارطوم» پایتخت سودان به گوش رسید.به همین دلیل ناظران و تحلیلگران سیاسی، این آتش‌بس را بسیار شکننده اعلام می‌کنند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.