بیش از  ۲۰۰ پهپاد راهبردی به حوزه نظامی کشور الحاق شد
31 فروردین 1402 - 12:56
شناسه : 50766
2
آیین الحاق بیش از ۲۰۰ فروند پهپاد راهبردی که توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری ارتش طراحی و تولید شده با حضور فرمانده کل ارتش و وزیر دفاع و پشتیبانی در چند منطقه از کشور انجام شد.
منبع : ایرنا
پ
پ

طی مراسمی با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ نصیرزاده جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان نیروهای چهارگانه ارتش و وحید جلال زاده رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولان کشوری و لشکری، مراسم تحویل دهی بیش از ۲۰۰ فروند انواع پهپادهای راهبردی برد بلند که توسط وزرات دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری ارتش طراحی و تولید شده، انجام شد.

در این مراسم انواع پهپادهای راهبردی از قبیل ابابیل ۵ و ابابیل ۴، آرش، جت کرار، دهم شهریور، اخگر، سوییچ بلید، هما و پهپادهای دریاپایه و عمودپرواز با ماموریت‌های متفاوت شناسایی، انهدامی، شناسایی رزمی، ضد رادار، پرسه‌زن، رهگیری هوایی، مقابله با اهداف متحرک و ثابت همچنین با ویژگی سطح مقطع راداری پایین به سازمان رزم ارتش ملحق شد.

این پهپادها با تغییرات در سامانه پیش‌ران و سامانه هدایت، کنترل و ناوبری به موشک‌های هوا به هوا، هوا به سطح، بمب‌های دورایستا و هواپایه هوشمند و سامانه جنگ الکترونیک تجهیز شده و آماده اجرای ماموریت های خاص، موفق و کامل با ویژگی های پنهان کاری و افزایش برد هستند.

افزایش چند برابری پهپادهای ارتش در راستای ارتقای توان و آمادگی رزمی در دستور کار مشترک ارتش و وزارت دفاع قرار گرفته و مسیر طراحی و تولید انواع پهپادها متناسب با تهدیدات و نیازهای راهبردی و عملیاتی ادامه دارد.

این پرنده‌های بدون سرنشین هدایت پذیر الحاقی به سازمان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران، بخشی از قرارداد و همکاری متقابل ارتش و وزارت دفاع است که ضمن افزایش عمق شناسایی و پایش‌های مرزی، موجب ارتقای توان رزم و قدرت انهدامی ناوگان پهپادی ارتش در مقابله با اهداف دور دست شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.