تلاش آمریکا برای کاهش تنش با متحدان خود بر سر درز اسناد محرمانه
01 اردیبهشت 1402 - 14:27
شناسه : 50839
2
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا امروز جمعه در جمع نشست رهبران دفاعی سراسر جهان که با هدف هماهنگی در کمک نظامی بیشتر به اوکراین برگزار شد، تلاش کرد اختلافات بین آمریکا و متحدانش بر سر انتشار گسترده اسناد محرمانه آمریکا را کاهش دهد.
منبع : ایرنا
پ
پ

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: آستین در ابتدای سخنان خود تایید کرد که سایر کشورها بدقت مساله انتشار اسناد محرمانه را دنبال کرده اند. این اقدام وخامت اوضاع را نشان می دهد زیرا بسیاری از اسنادی که به فضای مجازی راه یافت درباره جزییاتی از جنگ اوکراین و تحویل سلاح و مهمات به نیروهای اوکراینی است که موضوعاتی اطلاعاتی محسوب می شود و دیگر مقام های دفاعی بشدت درگیر آن هستند.

آستین در آغاز نشست یک روزه در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان گفت: من این موضوع را بسیار جدی می‌گیرم و ما به همکاری نزدیک و محترمانه با متحدان و شرکای بسیار ارزشمند خود ادامه خواهیم داد.

آستین با بیان این که با متحدان و شرکای خود در مورد این موضوع صحبت کرده است گفت: من از همبستگی و تعهد شما برای مخالفت با تلاش‌هایی با هدف ایجاد تفرقه بین ما متاثر شدم. و اجازه نخواهیم داد چیزی وحدت ما را به هم بزند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: این نشست به مناسبت یک سالگی گروه موسوم به تماس دفاعی اوکراین که توسط آستین تشکیل شده، برگزار شده است. این یازدهمین بار است که کشورهای عضو این گروه برای هماهنگی در زمینه کمک به اوکراین گردهم می آیند. آنها قول داده اند تا زمانی که طول بکشد از اوکراین در مبارزه با نیروهای روسیه حمایت کنند. اما افشای این سند، نگرانی چند جانبه ای ایجاد کرده است.

این نگرانی شرکای آمریکا در برهه ای حساس بروز کرده است زیرا رهبران اوکراین در حال آماده شدن برای راه اندازی یک ضد حمله در فصل بهار به بهانه برای بازپس گیری اراضی تصرف شده توسط روس ها هستند. آنها امیدوارند این ضد حملات در صورت تلاش طرف های متخاصم برای مذاکره صلح، کی یف را در موقعیت قوی تری قرار دهد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.