پنتاگون: روند تحویل تانک آبرامز به اوکراین را تسریع کرده‌ایم
02 اردیبهشت 1402 - 6:53
شناسه : 50864
1
وزیر دفاع آمریکا روز جمعه مدعی شد که پنتاگون روند تحویل تانک آبرامز به اوکراین را تسریع کرده است.
منبع : فارس
پ
پ

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه گفت کشورش روند ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین را تسریع کرده است.

وزیر دفاع آمریکا در جریان یک کنفرانس خبری گفت: «ما تقویم زمانی مربوط به تحویل توانمندی‌های زرهی بیشتر به اوکراین در ماه‌های آینده را تسریع کرده‌ایم.»

او اضافه کرد: «تانک‌های آبرامز که اوکراینی‌ها از آن برای آموزش استفاده خواهند کرد طی چند هفته آینده وارد اینجا در آلمان خواهند شد.»

پیشتر رسانه‌های آمریکایی گزارش داده بودند قرار است ۳۱ دستگاه تانک آبرامز به زودی وارد آمریکا شود. آموزش‌ها برای استفاده از این تانک ۱۰ هفته به طول خواهد انجامید. این تانک‌ها تا پاییز می‌توانند توسط اوکراین استفاده شوند.

اوایل سال جاری میلادی «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای با خبرگزاری اسپوتنیک به آمریکا هشدار داد: «تصمیم دولت جو بایدن برای اعطای تانک‌های آبرامز به اوکراین گامی بسیار مخرب است که می‌تواند به تشدید هر چه بیشتر جنگ در اوکراین بینجامد.»

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.