کنعانی خطاب به مقامات آلمان: در اجرای عدالت در قبال تروریست‌ها از هیچکس اجازه نمی‌گیریم
07 اردیبهشت 1402 - 13:00
شناسه : 51260
0
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه در مقابله با تروریسم و اجرای عدالت در قبال تروریست‌ها از هیچکس اجازه نخواهیم گرفت، خطاب به مقامات آلمان گفت: به دنبال اعطای پاداش به تروریست‌های کودک کش نباشید.
منبع : فارس
پ
پ

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) هفتم اردیبهشت ماه به تکرار مواضع مداخله جویانه برخی از مقامات آلمان پس از تایید حکم قضایی و قانونی صادره در یک دادگاه ایرانی درباره «جمشید شارمهد» تروریست و سرکرده یک گروهک تروریستی شناخته شده (گروهک تروریستی تندر) واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، در پی صدور حکم برای جمشید شارمهد سرکرده این گروهک تروریستی، وزیر خارجه آلمان با دخالت در امور داخلی ایران از سرکرده این گروهک تروریستی و ضد انقلاب حمایت کرد. «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه در توئیتی در این باره نوشت که تایید حکم اعدام برای «جمشید شارمهد» قابل قبول نیست و همچنین مدعی شد که روند دادرسی جمشید شارمهد هرگز عادلانه نبوده و از ایران خواست که فورا این حکم را لغو کند.

در همین راستا ناصر کنعانی طرح این‌گونه مواضع را نه‌ تنها تلاش برای جلوگیری از اجرای عدالت خواند، بلکه باعث تشویق تروریست‌ها و نیز ترویج تروریسم در سراسر جهان برشمرد و گفت: انتظار می‌رود این دسته از مقام‌های دولت آلمان بی‌درنگ به عملیات تشویق تروریست‌ها و ترویج پدیده شوم تروریسم پایان دهند.

* کنعانی خطاب به مقامات آلمان: با رفتار و کردار خود به دنبال اعطای پاداش به تروریست‌های کودک کش نباشید

وی اضافه کرد: از مدعیان مبارزه با تروریسم انتظار می‌رود چنانچه برای اجرای عدالت درباره تروریست‌ها با ایران همکاری نمی‌کنند، دست‌کم با رفتار و کردار خود به دنبال اعطای پاداش به تروریست‌های کودک‌کش نباشند.

به گزارش فارس، «مسعود ستایشی» سخنگوی قوه قضائیه دیروز (چهارشنبه) ششم اردیبهشت ماه درباره آخرین وضعیت پرونده جمشید شارمهد،گفت: «حکم فرد مورد نظر در دیوان عالی کشور تایید شده و پس از ابلاغ به دادگاه، اقدامات اجرایی متعاقبا صورت خواهد پذیرفت.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در همین زمینه و در واکنش به مداخله‌جویی‌های مقامات آلمانی، خاطرنشان کرد: ملت ایران انتظار دارد تا دولت آلمان اقدامات خود طی ۱۵ سال گذشته برای اجرای عدالت در قبال جنایتکاری که فقط در یکی از جنایت‌های خود جمع زیادی از جمله دو برادر نوجوان (علیرضا ۱۴ ساله و عرفان ۱۱ ساله) را در حسینیه سیدالشهدای شیراز ترور کرد، بیان کند.

به گزارش فارس، ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ وزارت اطلاعات از دستگیری «جمشید شارمهد» سرکرده گروهک تروریستی تندر خبر داد. در پرونده این گروهک جنایت‌های بسیاری از جمله بمب گذاری در «حسینیه سیدالشهدای شیراز» و قصد انفجار «سد سیوند» شیراز مشاهده می‌شود و بمبگذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز حادثه‌ای خون بار بود و در پی آن افراد زیادی شهید شدند.

کنعانی در همین خصوص تلاش برای مانع‌تراشی در مسیر اجرای عدالت علیه تروریست‌های کودک‌کش را از مصادیق برجسته نقض حقوق بشر خواند و تصریح کرد: ناقض حقوق بشر نمی‌تواند مدعی حقوق بشر باشد.

این دیپلمات ارشد ایرانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مسیر مقابله با تروریسم و اجرای عدالت در قبال تروریست‌ها از هیچ کس اجازه نخواهد گرفت  تصریح کرد: اظهارات مداخله جویانه و مستبدانه برخی مقام‌های آلمانی در قبال حکم قضایی صادره در یک دادگاه ایرانی نسبت به یک تروریست نشان‌دار، مصداق بارز حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی ایران است و جمهوری اسلامی ایران اینگونه مداخله جویی‌ها را برنمی‌تابد.

وی همچنین به دولت آلمان توصیه کرد که اصل برابری حاکمیتی، احترام متقابل و نیز اجتناب از رفتار احساسی پایبند باشد.

گفتنی است، وزارت خارجه آلمان سوم اسفند ۱۴۰۱ و در پی اعلام حکم اعدام برای جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر، کاردار جمهوری اسلامی ایران در این کشور را احضار و دو کارمند سفارت ایران را در اعتراض به این حکم برای این تروریست که تابعیت آلمانی هم دارد، عنصر نامطلوب خواند و از این کشور اخراج کرد که البته با واکنش ایران مواجه شد و پس از آن بود که «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه از اخراج دو دیپلمات آلمانی بعنوان عنصر نامطلوب در پی اقدامات مداخله جویانه و غیرمسئولانه دولت آلمان در امور داخلی و قضایی جمهوری اسلامی ایران، خبر داد و با اشاره به احضار سفیر آلمان توسط مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه و ابلاغ تصمیم اتخاذ شده، افزود: جمهوری اسلامی ایران در قبال زیاده خواهی‌ها، مقتدرانه عمل خواهد کرد.

به گزارش فارس، قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران پیش از این اعلام کرد پس از اتمام رسیدگی به پرونده و انجام تحقیقات، دادگاه انقلاب تهران جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر را به اتهام افساد فی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی به اعدام محکوم کرده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.