رئیسی: به هیچ مدیری چک سفیدامضا نداده‌ام
09 اردیبهشت 1402 - 13:03
شناسه : 51393
3
رئیس‌جمهور گفت: دولت مردمی در زمینه مولدسازی قانون‌گذاری جدید نکرد، بلکه صرفاً برای اجرای قانونی که دولت‌های قبل از کنار آن عبور کرده بودند و این دولت نمی‌خواست همان رویکرد را ادامه دهد، سازوکار اجرایی تدوین کرد.
منبع : تسنیم
پ
پ

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شب گذشته در نشست با جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی، ارتباط خود و دیگر مسئولان با فعالان و نخبگان فرهنگی و اجتماعی و بهره‌مند شدن از نظرات آنان را مغتنم دانست و اظهار داشت: البته فعالان فرهنگی و اجتماعی گمان نکنند که با طرح دغدغه‌هایشان در چنین نشست‌هایی مسئولیت از آنان ساقط شده است، بلکه باید با روحیه جهادی و انقلابی این دغدغه‌ها را تا رفع آنها با جدیت دنبال کنند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تعاون یکی از سه رکن اقتصاد کشور کنار بخش دولتی و خصوصی است، ابراز کرد: بخش تعاون یکی از بهترین بخش‌ها برای مشارکت در اجرای قانون مولدسازی اموال مازاد دستگاه‌ها است، اما متأسفانه سازوکاری که برای اجرای قانون مولدسازی تدوین شده بود، به‌شکل نامناسبی در افکار عمومی مطرح و گرفتار دیدگاه‌های سیاست‌زده شد.

وی افزود: آنچه در این دولت مطرح شد صرفاً یک سازوکار برای اجرای قانون مولدسازی بود که از گذشته وجود داشته است و متأسفانه در دولت‌های قبل از کنار آن عبور شد و اجرا نشد. ما قانون‌گذاری جدید نکردیم، بلکه با توجه به رویکرد این دولت که بنا ندارد از کنار مسائل عبور کند، تلاش داریم این قانون را اجرا کنیم، اما متأسفانه طرح نامناسب این موضوع در جامعه باعث شد حتی دوستان ما نسبت به آن شائبه پیدا کنند.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: دولت مردمی بنا دارد مسائل و مشکلات انباشته‌شده کشور را حل‌وفصل کند و به‌عنوان مثال علاوه بر تلاش برای اجرای قانون مولدسازی، در یک سال گذشته حداقل ۲ میلیون مؤدی جدید مالیاتی احصا شده‌اند، در حالی که در دولت‌های گذشته اقدام مؤثری برای جلوگیری از فرار مالیاتی صورت نگرفت.

رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به برخی مطالب ارائه‌شده در این جلسه درباره لزوم برخورد با فساد و برکناری مدیران فاسد و ناکارآمد تصریح کرد: از ابتدای دولت تأکید کردم که دولت مردمی به هیچ مدیری چک سفیدامضا نداده است و همه مسئولان از سطح وزیر تا دیگر مدیران به‌شکل دائم تحت نظارت و ارزیابی هستند.

رئیس جمهور با استقبال از پیشنهاد ارائه‌شده برای استفاده از نظرات فعالان فرهنگی و اجتماعی در زمینه ارزیابی عملکرد کارگزاران دولتی، به استاندار خوزستان و دیگر مسئولان دولتی تأکید کرد که از مشارکت فعالان اجتماعی و فرهنگی دغدغه‌مند در کارگروه‌های ارزیابی مدیران بهره بگیرند.

رئیس جمهور همچنین با تأکید بر ضرورت مقابله با هجمه امپراطوری رسانه‌ای دشمن برای مأیوس و ناامید کردن مردم، سهم دولت و مسئولان دولتی را در جهاد تبیین سنگین عنوان و خاطرنشان کرد: مدیران ازآن‌جا که بیشتر در جریان مسائل هستند، بهتر و مؤثرتر می‌توانند در رفع گره‌های ذهنی افکار عمومی عمل کنند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با مهم و مؤثر توصیف کردن خدمات و اقدامات گروه‌های جهادی، ایجاد شورای‌عالی جهاد سازندگی را اقدامی در راستای هم‌افزایی و حمایت از گروه‌های جهادی عنوان کرد.

آیت‌الله رئیسی نقش دولت را در ارتباط با مجموعه‌های جهادی حمایت، هدایت و نظارت توصیف و تصریح کرد: به هیچ وجه قرار نیست مجموعه‌های جهادی زیر نظر دستگاه‌ها و مدیران آنها باشند. مجموعه‌های جهادی باید با قوت و قدرت فعالیت خود را ادامه دهند چرا که یاری‌گر دولت هستند.

رئیس جمهور همچنین درباره مسائل مربوط به اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان گفت: اجرای این طرح ۱۰ هدف داشت که فقط یکی از این اهداف مباحث مالی بود، در واقع این طرح برای ارتقای منزلت و نیز کیفیت کار تعلیم و تربیت اجرا شد که البته به وجه مالی آن بیشتر پرداخته شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.