سازمان ملل: هیچ برنده‌ای در جنگ سودان نیست
10 اردیبهشت 1402 - 7:38
شناسه : 51449
1
معاون سخنگوی سازمان ملل با درخواست از طرفین درگیر در سودان برای انجام مذاکرات سیاسی، گفت که این سازمان به همکاری با هر دو طرف برای دستیابی به آتش‌بس پایدار ادامه می‌دهد.
منبع : فارس
پ
پ

«فرحان حق» معاون سخنگوی سازمان ملل متحد گفت هیچکدام از طرفین جنگ در سودان، نمی‌توانند پیروز از این درگیری‌ها بیرون بیایند.

حق شامگاه شنبه در مصاحبه با شبکه «الجزیره» توضیح داد: «ما از طرف‌های درگیر در سودان می‌خواهیم به مذاکرات سیاسی بپردازند. جنگ در سودان هیچ برنده‌ای نخواهد داشت».

به نوشته وبگاه الجزیره، وی با بیان اینکه هنوز تصمیمی در مورد مذاکرات گرفته نشده و سازمان ملل در حال کار روی آن است، اظهار داشت: «ما به همکاری با دو طرف درگیر در سودان برای دستیابی به یک آتش‌بس پایدار ادامه می‌دهیم».

درگیری‌های خونین در سودان از شنبه ۲۶ فروردین و به دلیل اختلاف‌نظر ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع، جلسات و گفت‌وگوهای ملی در سودان برچیده و با حمله غافلگیرکننده نیروهای پشتیبانی به فرماندهی «محمد حمدان» ملقب به «حمیدتی» به پایگاه‌های ارتش، درگیری‌های داخلی در این کشور آغاز شد.

وزارت بهداشت سودان با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که در جریان درگیری‌های  نیروهای پشتیبانی سریع و ارتش این کشور تاکنون، ۵۲۸ نفر کشته و ۴ هزار و ۵۹۹ نفر هم زخمی شده‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.