موافقان استیضاح وزیر صمت چه گفتند؟
10 اردیبهشت 1402 - 9:32
شناسه : 51461
5
موافقان استیضاح وزیر صمت ضمن بیان دلایل خود برای استیضاح فاطمی‌امین، انتقاداتی را به عملکرد وزیر در زمینه افزایش قیمت خودرو بیان کردند.
منبع : ایرنا
پ
پ

در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه – ۱۰ اردیبهشت – مجلس شورای اسلامی،بررسی استیضاح وزیر صمت در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

رسولی نژاد: قیمت خودرو سرسام‌آور است

رسولی نژاد نماینده دماوند در موافقت با استیضاح وزیر صمت، عدم وجود برنامه مدون برای تعهدات ارزی صادکنندگان، کارت های یکبار مصرف بازرگانی، ایجاد فضای رانتی در تخصیص ارز به گروههای خاص، رفع نشدن مشکل رفع تعهدات ارزی صادر کنندگان را از مشکلات وزارت صمت در دوره وزارت فاطمی امین برشمرد.

وی مردمی نبودن مدیران وزارتخانه و بی توجهی به شرایط اقتصادی کشور را مورد انتقاد قرار داد و گفت که این کار سبب شده تا آنان مشکل مردم را درک نکنند.

رسولی نژاد با اشاره به چالش های صنعت خودرو در کشور بیان داشت: وزیر صمت قرار بود برای ساماندهی صنعت خودرو برنامه های خود را ارائه دهد اما هنوز برنامه خاصی از سوی وزیر ارائه نشده و قیمت خودرو همچنان سرسام آور است.

نماینده مردم دماوند بیان داشت: انتصابات فامیلی بدون توجه به شایستگی ها، عدم توجه به شرایط کشور و برگزاری جلسات پر هزینه از دیگر چالش های وزرات صمت است.

موسوی لارگانی: قیمت مسکن سر به فلک کشیده است

در ادامه ناصر موسوی لارگانی در موافق استیضاح وزیر صمت بیان داشت:فاطمی امین بدون نظر کارشناسان چارت سازمانی این وزراتخانه را به هم ریخت و افراد نزدیک به خود را در بدنه این وزراتخانه استخدام کرد و بلایی بر سر چارت سازمانی آورده که کسی جرات انتقاد از نزدیکان وزیر را ندارد.

نماینده مردم فلاورجان بیان داشت:حساب فاطمی امین از حساب دولت جداست لیست بالا بلندی از معاونان وزرات صمت در اختیار ماست که از رانت استفاده کردند.

وی اضافه کرد: برنامه های وزیر صمت باعث شد که زندگی عادی مردم فلج شود و قیمت مسکن به دلیل بالا بودن قیمت مصالح سر به فلک کشیده وزیر هم در این زمینه پاسخگو نیست.

الهویردی دهقانی از نمایندگان موافق استیضاح وزیر صمت با اشاره به مشکلات صنعت خودرو بیان داشت: از زمانی که وزیر صمت این وزراتخانه را در اختیار گرفت قیمت خودرو چندین برابر شده است  و  وزیر هم کنترلی  در این زمینه انجام نداده است.

دهقانی: وزیر صمت نتوانسته قیمت خودرو  را مدیریت کند

نماینده مردم ورزقان اظهار داشت: وزیر صمت بجای اینکه وزیر صنعت و معدن باشد،بیشتر مدیر دو کارخانه خودرو سازی در کشور است  و نتوانسته است قیمت خودرو  را مدیریت کند.

وی افزود: فاطمی امین توان مدیریت این وزراتخانه را ندارد و باید دولت مدیری را بگذارد تا بتواند این وزراتخانه را مدیریت کند و تورم در حوزه صنعت  را مهار کند.

بدری: انتقاد از عدم دفاع فاطمی امین از مصوبه خودرویی مجلس در مجمع تشخیص مصلحت نظام 

در ادامه صدیف بدری نماینده اردبیل در موافقت با استیضاح وزیر صمت از اینکه وزیر صمت در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره واردات خودروی کارکرده حاضر نشده و از مصوبه مجلس دفاع نکرده است، انتقاد کرد.

نظری: امروز مجلس بین دفن خود و استیضاح وزیر یکی را انتخاب کند

در ادامه سید غنی نظری نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر صمت گفت: امروز مجلس بین دفن خود و استیضاح وزیر یکی را انتخاب کند.

وی ادامه داد: اگر یک وزیر استیضاح شود حساب کار دست بقیه وزرا می آید امروز باید برای دیدار با وزرا به دنبال آشنا باشیم.

حضرت پور: چرا آبروی مجلس را بُردید

روح الله حضرت پور از نمایندگا ن موافق استیضاح فاطمی امین گفت:  آقای وزیر حقوق ملت ایران را به رویایی دست  نیافتنی تبدیل کردید  اکنون استیضاح این وزیر نابلد در حال انجام است، این استیضاح باندهای گردن کلفت خودرو و مسببان  وضعیت فعلی است.

نماینده مردم ارومیه  خطاب به وزیر صمت بیان داشت:ما از فشارهای دوستان شما تاثیر نمی پذیریم،  سخنگوی شما به چه دلیلی  علت استیضاح را ندادن رانت به نمایندگان عنوان می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  خطاب به وزیر  اظهار داشت: چرا آبروی مجلس را ُبردید چرا  در هفته های اخیر باندهای مافیای خودرو خودشان را به آب و اتش می زنند تا استیضاح شما به سرانجام نرسد.

وی افزود: مردم با این استیضاح به آینده امیدوار می شوند چون با برنامه های وزیر صمت  تهیه جهیزیه و داشتن خودرو برای جوانان  ایرانی به یک رویا تبدیل شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.