حسینی: امیدواریم بعد از بازگشت رئیس جمهور از سوریه ۴ وزیر پیشنهادی معرفی شوند
13 اردیبهشت 1402 - 13:36
شناسه : 51751
3
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: امیدواریم بعد از بازگشت رئیس جمهور از سوریه 4 وزیر پیشنهادی معرفی شوند
منبع : فارس
پ
پ

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور صبح امروز در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران در خصوص زمان معرفی وزرای جدید دولت گفت: الزامی نداریم که همه این وزارت خانه هایی که وزیر ندارند، وزرایشان باهم معرفی شوند و امیدواریم هر چه زودتر چهار وزیر، آموزش و پرورش، صمت، کشاورزی و بازرگانی پس از بازگشت رئیس جمهور از سوریه معرفی شوند.

وی افزود: البته در مورد وزارت بازرگانی امیدواریم هفته آینده کلیت تشکیل این وزارت خانه مثل دو فوریت آن توسط نمایندگان محترم تصویب شود.

حسینی خاطرنشان کرد: معمولا ما قبل اینکه وزرا معرفی شوند یک بررسی استمزاجی از نمایندگان گرفتیم و مشورت و نظر آن ها را به رئیس جمهور منتقل می کنیم و امیدواریم با تاکیدی که رهبر انقلاب داشتند هر چه زودتر این وزرا معرفی شوند.

وزیری که اکنون باید معرفی شوند، وزیر جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و صمت هستند. البته درباره وزارت بازرگانی نیز امید است پس از اینکه دوفوریت آن در جلسات گذشته تصویب شد، هفته آینده جزئیات و بررسی‌های لازم در مجلس انجام شود تا وزیر این وزارت‌خانه نیز معرفی شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همه وزرا با هم معرفی خواهند شد؟ عنوان کرد: الزامی ندارد که همه وزرا با هم معرفی شوند اما بهتر است هرچه زودتر معرفی این چهار وزیر صورت بگیرد تا کابینه تکمیل شود.

حسینی همچنین در خصوص گمانه‌زنی‌های صورت گرفته مبنی بر جابجایی افراد در دولت و احتمال انتخاب معاون اجرایی رئیس‌جمهور به عنوان یکی از وزرای جدید، بیان کرد: خیر؛ این‌ها شایعات و گمانه‌زنی‌های افراد است و هیچ‌چیز هنوز قطعیت ندارد؛ امید است بعد از بازگشت رئیس‌جمهور از سفر سوریه این معرفی صورت بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای معرفی وزرای جدید، نظرات نمایندگان مجلس اخذ شده است؟، بیان کرد: معمولاً پیش از معرفی نهایی، بررسی انجام می‌دهیم تا واکنش نمایندگان مجلس را بدانیم. همچنین مشورت‌هایی از نمایندگان اخذ شده و آنها کسانی را برای وزارت‌خانه‌های مختلف پیشنهاد کرده‌اند که به رئیس‌جمهور منتقل می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره جزئیات لایحه واردات خودروهای کارکرده، اظهار کرد: قبلاً اقداماتی در این زمینه انجام شد اما مشکلاتی بر سر راه بود که دولت برای رفع آنها یک لایحه دوفوریتی به مجلس فرستاد. خوشبختانه مجلس همراهی لازم را انجام داد و نمایندگان هم درباره لایحه دو فوریتی لایحه بازرگانی و هم درباره واردات خودروهای کارکرده اقدام فوری انجام دادند. این لایحه می‌تواند به بازار کمک کند و در کنترل خودرو مؤثر باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.