مرکز امنیت سایبری چین: انقلاب‌های رنگی و حملات هکری در جهان کار سازمان سیا است
14 اردیبهشت 1402 - 14:55
شناسه : 51864
2
براساس گزارش امروز پنجشنبه مرکز ملی واکنش اضطراری ویروس رایانه‌ای چین و شرکت چینی امنیت اینترنتی ۳۶۰، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مغز متفکر بسیاری از حملات هکری و "انقلاب‌های رنگی" در فضای پس از فروپاشی شوروی و سایر مناطق جهان است.
منبع : ایسنا
پ
پ

در این گزارش آمده است: «سیا سال‌هاست که مخفیانه «تغییر مسالمت‌آمیز» و «انقلاب‌های رنگی» را سازمان‌دهی می‌کند و همچنین فعالیت‌های جاسوسی و سرقت اطلاعات را انجام می‌دهد.

نویسندگان گزارش بر این باورند که انقلاب مخملی در چکسلواکی در سال ۱۹۸۹، انقلاب گل رز در گرجستان در سال ۲۰۰۳، انقلاب نارنجی در اوکراین از ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵، انقلاب گل لاله در قرقیزستان در سال ۲۰۰۵، بهار عربی دهه ۲۰۱۰، یورومیدان اوکراین از سال ۲۰۱۳-۲۰۱۴ و جنبش آفتابگردان در تایوان در سال ۲۰۱۴، که توسط کارشناسان و سازمان‌های بین‌المللی به عنوان “انقلاب‌های رنگی” شناخته می‌شوند و همچنین بسیاری از رویدادهای دیگر توسط سرویس‌های ویژه ایالات متحده سازماندهی شدند.

علاوه بر این، گزارش فوق استدلال می‌کند که آژانس‌های مخفی ایالات متحده در تلاش بودند تا “انقلاب‌های رنگی” را در بلاروس، جمهوری آذربایجان، لبنان، میانمار، ایران و سایر کشورها به راه بیندازند.

در این گزارش آمده است: «طبق آمار، در چند دهه گذشته، سیا در بیش از ۵۰ کشور، حکومت‌های قانونی را سرنگون کرده یا برای سرنگونی آنها تلاش کرده و باعث ناآرامی شده است.»

علاوه بر این، در این گزارش آمده است که سازمان هکری APT یا APT-C-۳۹، که توسط شرکت ۳۶۰ در سال ۲۰۲۰ افشا شد، برای حملات سایبری خود از ابزارهایی مشابه مواردی که در مقالات Vault ۷ منتشر شده توسط ویکی‌لیکس و در فهرست آن به عنوان ابزار هک سیا ذکر شده است، استفاده کرده است.

اهداف اصلی این سازمان، زیرساخت های اطلاعاتی مهم کشورهای مختلف، هوافضا، موسسات تحقیقاتی، شرکت‌های نفتی، شرکت‌های اینترنتی و سازمان‌های دولتی است. بر اساس این گزارش، رد فعالیت‌های این‌ها به سال ۲۰۱۱ بازمی‌گردد و حملات تا امروز ادامه دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.