آنکارا: غرب مانع اتمام جنگ اوکراین می‌شود
18 اردیبهشت 1402 - 11:53
شناسه : 52245
1
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با بیان اینکه آمریکا و متحدان غربی کی‌یف در حال پیچیده‌کردن فرایند جستجو برای راهکار سیاسی جنگ اوکراین هستند، گفت که این بحران نسخه دوم جنگ سرد غرب و روسیه است.
منبع : فارس
پ
پ

باوجود ادعای کشورهای غربی مبنی بر تلاش برای یافتن راهکار سیاسی برای پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین، آنکارا این ادعای آمریکا و متحدان کی‌یف را زیر سوال برد.

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه شامگاه یکشنبه گفت که غرب مخالف پایان بحران اوکراین است و روند جستجو برای راهکارهای سیاسی اتمام جنگ را پیچیده می‌کند.

کالین در مصاحبه با شبکه «هابر ترک» توضیح داد: «اکنون شرایط بین‌المللی بیشتر به سمت جنگ تمایل دارد تا صلح. نیروهای پیشرو (غرب) حامیان تداوم آن (جنگ اوکراین) هستند. [ولی] ما یک پیشنهاد داریم، چشم‌اندازی وجود دارد که ما در حال کار روی آن هستیم».

بر این اساس، وی با بیان اینکه بحران اوکراین را می‌توان «جنگ سرد ۲» نامید، اظهار داشت که این بحران در واقع بین روسیه و غرب بود، نه بین مسکو و کی‌یف.

این مقام ترکیه‌ای همچنین افزود که احتمال موافقت روسیه با تمدید توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین هنوز به صفر نرسیده و این نشان می‌دهد که تلاش‌های لازم در این راستا ادامه خواهد یافت.

پیش از این نیز «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه گفت این کشور درخواست آمریکا درباره ارسال سامانه‌های دفاع موشکی «اس-۴۰۰» به اوکراین که از روسیه خریداری کرده را رد کرده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.