آمریکا در آستانه فاجعه بدهی
22 اردیبهشت 1402 - 15:33
شناسه : 52657
4
وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داد عدم افزایش سقف بدهی عمومی این کشور از سوی کنگره و بروز نکول در تعهدات مالی آمریکا، به فاجعه منجر خواهد شد.
منبع : فارس
پ
پ

ژانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، هشدار داد، هر گونه نکول در عمل به تعهدات مالی آمریکا در پی عدم افزایش به موقع سقف بدهی از سوی کنگره این کشور به یک فاجعه منجر خواهد شد و رهبری اقتصادی آمریکا در جهان را زیر سوال می برد.

وی تأکید کرد: نکول و عدم عمل به تعهدات مالی از سوی دولت آمریکا برای اقتصاد این کشور فاجعه بار خواهد بود و توانایی واشنگتن در رهبری اقتصادی در جهان را تحت تأثیر منفی قرار خواهد داد.

این مقام آمریکایی در یک کنفرانس خبری پیش از سفر به ژاپن برای شرکت در اجلاس گروه ۷، افزود: هر گونه نکول و عدم افزایش سقف بدهی ۳۱٫۴ تریلیون دلاری آمریکا به کاهش رشد اقتصادی جهانی منجر می‌شود.

یلن هشدار داد: آمریکا هرگز نباید دچار نکول در بدهی‌های خود شود و این اتفاق یک فاجعه خواهد شود.

وزیر خزانه داری آمریکا مدتهاست که نسبت به رسیدن قریب الوقوع بدهی‌های این کشور به سقف خود هشدار می‌دهد و ماه هاست که دولت آمریکا و کنگره این کشور در حال مذاکره برای توافق در راستای بالا بردن سقف بدهی هستند، اما تلاش ها در این زمینه تا کنون بی نتیجه بوده و نمایندگان دموکرات کنگره که دولت آمریکا به رأی حداقل ۹ نفر آنها برای بالا بردن سقف بدهی نیاز دارد، می‌گویند بدون کاهش قابل توجه بودجه این کشور زیر باز افزایش سقف بدهی نخواهند رفت.

یلن اعلام کره از روز ۱ ژوئن دولت آمریکا دیگر نمی‌تواند هزینه مخارج خود را تأمین کند، مگر آنکه سقف بدهی افزایش یابد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.