هشدار وزیر دارایی انگلیس درمورد مشکل سقف بدهی های دولتی آمریکا
23 اردیبهشت 1402 - 13:13
شناسه : 52693
0
وزیر دارایی انگلیس درباره جدال دولت دموکرات و کنگره جمهوری‌خواه آمریکا بر سر افزایش سقف بدهی دولتی این کشور، گفت:‌ اگر دولت و کنگره در این زمینه توافق نکنند نتیجه آن برای اقتصاد جهانی «کاملا ویرانگر» خواهد بود.
منبع : ایرنا
پ
پ

جرمی هانت که برای نشست رؤسای مالی گروه هفت (G۷) به ژاپن سفر کرده است پیش از دیدار با جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا به خبرنگاران گفت: بن بست میان جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و مجلس نمایندگان این کشور که نکول بدهی ایالات متحده را محتمل کرده است، یک «تهدید بسیار جدی برای اقتصاد جهانی» به شمار می‌رود.

وی افزود: «نکول بدهی، تولید ناخالص داخلی (GDP) آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین موتورهای اقتصاد جهانی را از مسیر خارج می‌کند که این امر «کاملاً ویران‌کننده» خواهد بود. (ناکامی در پرداخت سود یا اصل بدهی (استقراض) در زمان مقرر شده، نکول یا Default گفته می‌شود.)

هانت در ادامه اظهارت خود تاکید کرد: گفت‌وگوهای «بسیار صریح و شفاف» میان رؤسای مالی گروه ۷ در مورد چالش‌ها از جمله مقررات بانکی و تأثیر جنگ اوکراین بر اقتصاد جهانی صورت گرفته‌ است.

به گفته او، یکی از موضوعاتی که وزیران دارایی و رؤسای بانک مرکزی گروه ۷ بر سر آن توافق کردند، «خطرزدایی» از روابط با چین به جای قطع کلی روابط تجاری با این کشور بود.

وزیر دارایی انگلیس توضیح داد: هیچکس درباره قطع تجارت با چین سخن نمی‌گوید اما باید اطمینان حاصل شود که این وابستگی ما را آسیب‌پذیر نمی‌کند.

هانت در توجیه شکست سیاست‌های تحریمی غرب علیه روسیه نیز اظهار داشت اگرچه تاثیر تحریم‌ها در مقایسه با حمایت نظامی از کی‌یف کمتر بوده اما این به دلیل روند آهسته اثرگذاری آن است.

او همچنین نسبت به ناتوانی اعضای گروه ۷ در متقاعدسازی کشورهای در حال توسعه به ویژه «جنوب جهانی» به حمایت از پاسخ یکدست غرب به جنگ اوکراین ابراز ناامیدی کرد.

این مقام ارشد اقتصادی دولت انگلیس اضافه کرد که رؤسای مالی گروه هفت در این نشست علاوه بر موضوع اثرگذاری تحریم‌ها علیه روسیه درباره ضرورت جلوگیری از روش‌های دور زدن آن‌ها نیز به طور مفصل گفت‌وگو کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.