آقای ذوالنور ! عذرخواهی یادتان رفت/ حجت اله اکبرآبادی
03 آبان 1399 - 21:54
شناسه : 5272
9

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در شرایطی به دنبال تذکر جدی امروز رهبر معظم انقلاب تاکید کرده ؛ تبعیت‬⁩ از فرامین الهی ⁧‫رهبر عزیز‬⁩ و ولی امرم را از اوجب واجبات می‌داند که انتظار می رفت ایشان که از پشتوانه چندین سال حضور در قوه مقننه برخوردار است ، به […]

نویسنده : حجت اله اکبرآبادی منبع : فرهنگ ایرانیان
پ
پ

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در شرایطی به دنبال تذکر جدی امروز رهبر معظم انقلاب تاکید کرده ؛ تبعیت‬⁩ از فرامین الهی ⁧‫رهبر عزیز‬⁩ و ولی امرم را از اوجب واجبات می‌داند که انتظار می رفت ایشان که از پشتوانه چندین سال حضور در قوه مقننه برخوردار است ، به لحاظ معنوی نیز که شده از شخص رییس جمهوری بخاطر اهانتش عذرخواهی کند .
یقینا همان گونه که رهبری معظم انقلاب به دفعات تاکید کرده اند این حق همگانی است که مسوولان کشور را نقد کنند ؛ بویژه نقد سازنده که از دل آن راه حلی برای رفع مشکلات موجود کشور بیرون آید . بی شک اینکه خواسته شود در همه حال عده ای عینک بدبینانه به چشم زده و نیمه خالی لیوان را ببینند ؛ نه تنها حلال مشکلات نیست ، بلکه با دامن زدن به اختلافات مدیریتی در سطح کلان کشور ، باعث دوری دلها از هم خواهد شد و یقینا در فضایی تیره و تار ، خروجی مناسبی برای رفع بی شمار مشکلات معیشتی ، بیکاری ، مسکن و …مردم به بیرون درز نخواهد کرد و دامن زدن به این مسایل روز به روز بر مشکلات کشور اضافه می کند .
خوشبختانه رهبری معظم انقلاب با نگاه دوراندیش خویش و اطلاع روشن بینانه از اینکه دمیدن بر آتش این اختلافات ، کشور را در چه تنگناهایی قرار می دهد و به سخنی دشمن شاد کن خواهد شد ، همیشه با تذکرات به موقع خویش برای تمام گروهها و جریانهای سیاسی فصل الخطاب واقع شده اند تا اجازه ندهند با غالب شدن فضای تحقیر و اهانت ، کشمکش و درگیریهای لفظی ، فضای خدمت به مردم در سایه قرار گرفته و به محاق برود .
البته در اینجا این ایراد نیز به آقای ذوالنور وارد است که چرا سخنان داهیانه رهبری انقلاب را در چند ماه پیش به گوش جان نشنیدند و همچنان تلاش کردند تا با جمع کردن امضا ؛ طرح استیضاح رییس جمهوری را کلید بزنند . آنجایی که معظم له فرمودند دولت دوازدهم باید تا آخرین لحظه و ساعت عمر مدیریتی خود با قدرت ادامه داده و اجازه ندهد خدمت به مردم و کشور مورد غفلت قرار گیرد.
شاید در آن زمان این موضع صریح رهبر معظم انقلاب به منزله پایانی بر تمام رایزنی هایی بود که از سوی عده ای از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی دنبال می شد تا با طرح سوال از حسن روحانی ، پای او را به مجلس کشانده و در آخرین ماههای عمر دولتش او را استیضاح کنند .
بطور طبیعی همه اقدامات دولت مورد تایید نیست ، بویژه در این چند ماهه که با بحران کرونا ، مشکلات مردم چند برابر شد و فشارهای معیشتی ، گریبان نیمی از جمعیت کشور را گرفت . این وسط نیز جهش بی سابقه قیمت دلار و سکه و پایین آمدن ارزش پول ملی و به تبع آن گرانی های بی سابقه و لحظه ای ، مزیت بر علت شد تا دولت در وسط میدان خدمت به مردم، به نوعی دستش خالی شده و برنامه هایش به بن بست بخورد . بنابراین گرچه معتقدیم عملکرد دولت قابل نقد بوده و بعضا قابل دفاع نیست ، اما نقد را نباید با توهین ، اهانت و افترا اشتباه گرفت .
در چنین رویکردی است که از نماینده سرد و گرم چشیده ای چون مجتبی ذوالنورانتظار رفته و می رود که در کنار لبیک به تذکر رهبری معظم انقلاب ، بابت موضع گیری سوال برانگیزش در زمینه اعدام حسن روحانی ، از رییس جمهوری عذرخواهی کند که این عذرخواهی انتظاری طبیعی است که گرچه جایگاهش در نزد مسوولان ما کمرنگ است ، اما به هر روی ما نیز به مانند ژاپنی ها در صورت اتخاذ تصمیمات اشتباه و یا موضع گیریهای عجولانه که به فضای تنش دامن می زند ؛ باید فرهنگ عذر خواهی را وارد گفتمان سیاسی خویش کنیم که اگر این مساله نزد مسوولان نهادینه شود ، آن وقت می توان انتظار داشت که مردم نیز در فضایی اخلاقی و بدون توهین ، خواسته های خود را از مسوولان بیان کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.