واعظ آشتیانی: وزارت ورزش معیار انتخاب مدیران استقلال و پرسپولیس را بگوید
03 آبان 1399 - 22:17
شناسه : 5279
1
مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال از وزارت ورزش و جوانان خواست تا معیار انتخاب مدیران سرخابی‌های پایتخت را تشریح کند.
پ
پ

به گزارش فرهنگ ایرانیان به نقل از تسنیم، امیررضا واعظ آشتیانی درباره حاشیه‌های اخیر مهدی رسول‌پناه، مدیرعامل مستعفی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: وزارت ورزش یک بار شاخصه انتخاب مدیران استقلال و پرسپولیس را بگوید. یعنی این قدر قحط‌الرجال شده است؟ البته وقتی افراد را از دایره محدود اطراف خود انتخاب می‌کنید، فضای بزرگتر را نمی‌بینید و افراد را به خاطر مسائل قومی، رفاقتی و باندی انتخاب کنید، قحط‌الرجال می‌شود.

وی با بیان اینکه حقوق مردم با این بازی‌های سیاسی از بین می‌رود، خاطرنشان کرد: مطالبه مردم از دولت، انتخاب مدیران توانا در بخش‌های مختلف و اداره درست امور کشور توسط آنهاست، نه اینکه به جای سیاست‌ورزی و انتخاب افراد کارآمد، مدیران ناکارآمد و بی‌کفایتی منصوب شوند که توانایی اداره یک مجموعه را ندارند. اولین نکته برای یک مدیر، اخلاق‌مداری در حوزه کاری اوست.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه افزود: چرا این حرف‌ها باید از یک مدیر پخش شود؟ وزیر ورزش باید به این موضوع پاسخ بدهد و نمایندگان مجلس از او می‌پرسند چه معیاری برای سپردن مسئولیت‌های مختلف به افراد داشته است. امروز می‌بینیم تیمی که یک پای فینال لیگ قهرمانان آسیاست، باید اینگونه نگران آینده خودش باشد و استقلال نیز چنین شرایطی دارد. انگار کودکستان است و افراد مانند بچه‌ها با یکدیگر قهر و آشتی می‌کنند.

واعظ آشتیانی درباره اینکه رسول‌پناه گفته بود یحیی گل‌محمدی در انتخاب مدیران باشگاه پرسپولیس دخالت می‌کند، بیان کرد: ما از پشت پرده این سخن بی‌اطلاع هستیم. اگر هر کسی در چارچوب کارش حرکت کند، آن سازمان به درستی حرکت می‌کند. بازیکن و مربی نباید در کار مدیریت دخالت کنند و وقتی کارها سازماندهی نمی‌شود، یعنی مدیریت مشکل دارد. برخی صحبت‌ها، نسنجیده و غیرمنطقی انجام می‌شود و من نه از سرپرست پرسپولیس دفاع می‌کنم، نه آن را تکذیب می‌کنم. اگر کادر فنی در کار او دخالت می‌کرد، این انتقاد وارد است که چرا چنین اجازه‌ای داده است.

وی درخصوص افزایش رقم قراردادهای بازیکنان گفت: ۸۰ درصد باشگاه‌های لیگ برتر، دولتی یا شبه دولتی هستند. می‌شد وزارت ورزش با کمک نهادهایی که تیم دارند، جلسه‌ای برگزار می‌کردند و قیمت ارزشمندترین بازیکن را مثلاً دو میلیارد تومان می‌گذاشتند. بازیکنانی با سطح پایین‌تر هم پول کمتری بگیرند، اما دستانی در کار است که این تعامل صورت نگیرد. چهار باشگاه خصوصی ما بضاعت مطلق ندارند که این بازیکنان را جذب کنند.

دولت با بخش خصوصی مبارزه می‌کند و تلاش می‌کند آن را زمین بزند.»، مدیرعامل پیشین استقلال ضمن بیان این جمله تصریح کرد: همه خصوصی‌ها که وارد ورزش شدند، زمین خورده‌اند و دولت با آنها مبارزه کرده‌ است. وزارت ورزش باید دست از مبارزه بردارد و برخی باشگاه‌های صنعتی هم دست از پرداخت هزینه‌های گزاف بردارند. اگر تعاملی صورت می‌گرفت، چنین اتفاقی نمی‌افتاد. اگر به بازیکن بگوییم این چند میلیارد را از صبح تا شب بشمار، نمی‌تواند این کار را انجام دهد و فکر می‌کنم دستی در کار است.

واعظ آشتیانی با اشاره به دوران مدیریت خودش در استقلال اظهار داشت: زمانی که در استقلال بودم، عباس انصاری‌فرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود و به او گفتم هر بازیکنی که می‌خواهی سراغش بروی، به من بگو تا به او پیشنهاد ندهم. این کار باعث شد بازیکنان به استقلال نگویند اگر به من فلان مبلغ را ندهید، به پرسپولیس می‌روم یا برعکس. این کار بسیار موثر بود و هیچ بازیکن مد نظر پرسپولیس جرئت نمی‌کرد بگوید استقلال فلان قدر به من می‌دهد.

وی در ادامه انتقاداتش از افزایش قیمت بازیکنان فوتبال خاطرنشان کرد: وقتی ارزش یک بازیکن دو میلیارد تومانی به شش میلیارد تومان می‌رسد، چه معیاری در کار است؟ در فوتبال جهان معیار وجود دارد و به صورت کیلویی نمی‌گویند فلان بازیکن قیمتش ۸۰ میلیون یورو است. بازیکن برای باشگاه‌های ما فقط هزینه است، نه درآمد. در دنیا بخش قابل توجه بازیکنان رشته‌های مختلف، سرمایه هستند و تا وقتی به آنها به عنوان سرمایه نگاه نکنیم، این اتفاقات جاری است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.