ژاپن به غول فناوری کره‌ای میلیون‌ها دلار یارانه می‌دهد
28 اردیبهشت 1402 - 11:21
شناسه : 53103
0

ژاپن یارانه ای به ارزش حدود ۱۵ میلیارد ین (۱۱۰ میلیون دلار) برای شرکت کره ای سامسونگ الکترونیکس فراهم می کند که قصد دارد یک تاسیسات تراشه نزدیک توکیو بنا کند.

پ
پ

به گزارش ایسنا، سامسونگ که بزرگترین سازنده تراشه‌های حافظه در جهان است، تاسیساتی شامل نخستین خط آزمایش بسته بندی تراشه را در ژاپن، نزدیک مرکز تحقیقات و توسعه فعلی خود در یوکوهاما خواهد ساخت.

این سرمایه‌گذاری سامسونگ، در پی کاهش تنش‌ها میان توکیو و سئول و درخواست آمریکا از متحدانش در شرق آسیا برای همکاری و مقابله با افزایش قدرت چین در حوزه تراشه‌ها و فناوریهای دیگر، انجام می‌شود.

به گفته یک منبع آگاه، ساخت این تاسیسات حدود ۴۰ میلیارد ین هزینه خواهد شد که یک سوم آن توسط دولت ژاپن تامین می‌شود.

وزارت اقتصاد ژاپن اعلام کرد هنوز تصمیمی در خصوص یارانه برای سامسونگ گرفته نشده و هیچ پیشنهاد خاصی از سوی این شرکت دریافت نشده است. سامسونگ هم اعلام کرد هنوز چیزی قطعی نیست.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن روز جاری با مدیران شرکتهای بزرگ تراشه سازی از جمله سامسونگ برای تقویت همکاری چند جانبه، دیدار می کند.

کیشیدا ماه میلادی گذشته، با یون سوک یئول، رئیس جمهور کره جنوبی، در سئول دیدار کرد که نخستین دیدار سران دو کشور در ۱۲ سال گذشته بود و دو طرف متعهد شدند همکاری فیمابین را تقویت کنند.

شرکت TSMC تایوان که بزرگترین تولیدکننده تراشه قراردادی در جهان است، سال گذشته یک مرکز تحقیقاتی در شهر تسوکوبا، در شمال شرقی توکیو با هزینه حدود ۳۷ میلیارد ین گشود که ۱۹ میلیارد ین یارانه دولتی دریافت کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، ژاپن ماه میلادی گذشته اعلام کرد علاوه بر ۷۰ میلیارد ین تامین مالی قبلی، ۲۶۰ میلیارد ین یارانه به شرکت تراشه سازی داخلی راپیدوس می‌دهد که مشغول ساخت کارخانه ای در جزیره شمالی هوکایدو است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.